En guàrdia
Els creueristes fan disparar el nombre de viatgers del servei en els últims anys
EL PERIÓDICO puja a una de les rutes de l'autobús de dos pisos que passen pels principals atractius de la capital catalana
A més del conductor, són una peça indispensable els informadors
.
Els visitants que únicament s’estaran unes hores a Barcelona, com els que venen en creuers, tenen poc temps per conèixer la ciutat. Hi ha nombroses atraccions turístiques, més enllà de la Sagrada Família o del Camp Nou, que són atractives per al públic, malgrat que no sempre es té en compte les distàncies per recórrer-les.
Per això, el servei del Bus Turístic permet un recorregut guiat pels principals monuments de la ciutat en unes dues hores, segons el trajecte. I per això, també, és un dels més demanats cada any pels visitants que arriben a Barcelona, tot i que té el seu públic local en moments molt concrets com les rutes nocturnes o l’especial de Nadal.
Segons dades de Transports Metropolitants de Barcelona (TMB), el 2023 el Bus Turístic va tenir 3,74 milions de viatgers, una xifra molt superior als 2,95 milions del 2022. Des de començament d’any ja supera els 1,5 milions de passatgers.
D’un any a l’altre es mantenen aproximadament el nombre d’autobusos que donen servei (65) en les dues rutes, la vermella i la blava, que passen per la Sagrada Família, el parc Güell, la Pedrera, el Camp Nou, la Rambla, Montjuïc i el Recinte Modernista de Sant Pau, entre altres.
Àmplies zones
La intenció de TMB és descongestionar de visitants el centre de la ciutat oferint punts d’interès diversificats per tot Barcelona i per això els autobusos turístics recorren àmplies zones de la capital catalana. L’any passat, la ruta blava tenia 19,1 quilòmetres de recorregut, mentre que la vermella, que va cap al Port Vell passant per Montjuïc, uns 24,3 quilòmetres. En les parades, informadors atenen preguntes relacionades amb la cultura, l’esport, la ciència o l’oci que es pot fer a la ciutat.
La parada principal de les dues rutes és a plaça Catalunya, on es formen les cues per pujar als autobusos. Surten cap a les destinacions turístiques i en el recorregut es poden escoltar explicacions amb una audioguia en 16 idiomes. A l’arribar a cada una de les parades, el viatger pot baixar a recórrer la zona a peu o entrar en un museu i esperar el pròxim Bus Turístic, que només triga uns minuts a passar. El bitllet permet entrar i pujar diverses vegades durant 24 i 48 hores, depenent de les tarifes.
Precisament, aquesta mobilitat és molt demanada pels visitants que passen pocs dies a la ciutat, com és el cas dels creueristes, que pugen des del port per la Rambla fins a la parada de plaça Catalunya, on poden utilitzar aquests autobusos per conèixer Barcelona d’una manera ràpida. En els últims anys s’ha constatat que molts dels usuaris d’aquest servei provenen d’aquests creuers, segons explica TMB a aquest mitjà.
"Pregunten molt, bastant", explica la informadora del Bus Turístic Anna Maria Morera. Per exemple, "¿On hi ha restaurants bons?" i, si venen amb nens, "¿On puc baixar per tenir-los entretinguts?". També preguntes més clàssiques, sorbetot per l’obra de Gaudí.
El conductor del Bus Turístic Víctor Rovira remarca que "hi ha molta gent que viatja i gairebé no sap on va" quan arriba a un lloc; per això aquest servei "és una manera més o menys organitzada" de recórrer Barcelona passant pels principals atractius turístics.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim