Una avaria deixa sense cobertura telefònica un tram de l’L3

Una avaria deixa sense cobertura telefònica un tram de l’L3

ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts
MERITXELL M. PAUNÉ / A. ZAPLANA

El tram més cèntric de la línia L3 del metro de Barcelona fa almenys 12 dies que no té cobertura mòbil a causa d’una avaria de fibra òptica al passeig de Gràcia. La incidència afectaria les deu parades compreses entre Sants Estació i Diagonal, segons van confirmar portaveus de Telefónica i de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

TMB té constància de l’avaria des del 8 d’agost, si bé la incidència podria haver començat abans i arribar també a estacions limítrofes com Fontana. Malgrat la durada, encara no s’ha resolt. L’operadora respon que ja ha fet les gestions per desplaçar tècnics a l’estació Passeig de Gràcia.

Notícies relacionades

Per la seva banda, TMB remarca que en condicions normals "tota la xarxa de metro disposa de cobertura mòbil", tant les línies convencionals com les automàtiques, i que la prestació és competència de diferents operadors de telefonia. Així mateix, Telefónica assegura que no té constància d’altres línies del suburbà sense cobertura a causa del contratemps al passeig de Gràcia.

La falta de senyal complica l’ús de la T-mobilitat, si bé oficialment no l’impossibilita. Un usuari afectat, R. G., va explicar a aquest diari que va notificar per correu electrònic a TMB el 31 de juliol i de nou el 13 d’agost la dificultat per utilitzar l’aplicació mòbil on carrega el seu abonament de transport, a causa de l’absència de cobertura al Poble-sec. Va relatar la "pèrdua de temps" i "esforç" que implica haver de sortir fora de l’estació per iniciar l’aplicació i tornar corrent per validar el bitllet abans que quedi inactiva de nou. En la resposta que va rebre, Atenció al Client li responia que "actualment no es necessita tenir connexió a internet per poder validar el suport mòbil, només tenir inactiu l’NFC amb l’aplicació iniciada".