L’estratègia guanyadora de Mozart

La comissió veïnal del carrer més ben engalanat de les festes de Gràcia relata els canvis en la preparació dels ornaments que els han portat a vèncer per primera vegada en 20 anys. Les principals mesures van ser treballar amb més antelació i tenir una direcció artística conjunta.

L’estratègia guanyadora de Mozart
3
Es llegeix en minuts
ALBA ZAPLANA

El carrer de Mozart, rebatejat com a MozartZaki, va ser triat dilluns passat a la tarda com el més ben decorat de la Festa Major de Gràcia. La primera posició va arribar a aquesta comissió veïnal després de més de dues dècades d’espera. L’any passat va quedar segona, tot i que es va emportar la victòria en la votació popular.

¿Quins són els secrets de l’èxit en aquesta edició? Els organitzadors ressalten dos canvis organitzatius que han resultat clau: més antelació i una direcció artística conjunta. Tots dos han contribuït a l’alt grau de compromís dels veïns participants i la meticulositat en cada detall de l’ornamentació.

Els personatges de Hayao Miyazaki, molt ben integrats a la decoració, van ser un èxit des del primer dia en què es van instal·lar al carrer de Mozart. El detall en el seu disseny i l’ambientació que els acompanya van aconseguir transportar els visitants a les pel·lícules de l’Studio Ghibli, gràcies a la generació d’una atmosfera única i sorprenent.

Després de participar durant cinc anys en el decorat del carrer de Mozart i haver sigut directora de decoració l’any passat, Catalina Kruger, de 39 anys, valora millor el resultat aconseguit. Recorda que aquest any la temàtica es va triar ja al novembre i de manera molt consensuada i col·laborativa, cosa que va permetre posar en marxa abans els preparatius i poder arribar a un grau de perfeccionisme més alt.

"L’esperit, la importància dels detalls i la creació d’una bona atmosfera" són fonamentals per seduir el jurat, assegura. "Estem molt satisfets. Tot l’equip estava content abans de guanyar", explica des del local de la comissió de veïns, al qual semblen abraçar les ales del mag Howl. Ara ja poden disfrutar del seu primer premi, que per cert aquest any consisteix en 30 entrades per a Illa Fantasia.

Per a Gabriela Sivira, de 41 anys, col·laboradora en el gabinet de decoració per segon any consecutiu, l’èxit de Mozart és fruit del funcionament de la comissió de veïns, caracteritzat per la "fraternitat, col·laboració, llibertat de creació i integració". Han posat en valor la cura comunitària de l’entorn, molt arrelat també a les pel·lícules de l’Studio Ghibli i en els seus personatges.

Cues durant tota la festa

Ahir al migdia una gentada esperava torn per entrar al carrer de Mozart, tot i que l’interès del públic ja era molt evident abans de l’entrega de guardons. Des de l’inici de les festes ha sigut un dels carrers més visitats. Segons explica Sivira, el primer dia "van venir moltíssimes persones, sobretot d’origen asiàtic". I l’afluència no ha canviat després de donar-se els premis.

Notícies relacionades

Eli Pita (38 anys) i Mario García (35), veïns de Gràcia, tenien ahir clar que eren al carrer guanyador. Van esperar amb paciència el seu torn a la cua, més llarga que la de cap altre carrer. Per a ella, la decoració mereix el primer premi: "És el carrer que més m’ha agradat de tots els anys. Està molt ben ambientat i els detalls són espectaculars. Aquí hi ha gent que sap de direcció d’art", assegurava després de fer-se una foto amb Totoro i el Gatobús, dues de les atraccions estrella. Tot i que a la parella li hagués agradat venir abans a Gràcia, les aglomeracions nocturnes els han dissuadit.

María del Mar Juárez, de 50 anys, també destaca l’alta afluència del carrer de Mozart en comparació amb els altres. "És el que més m’està agradant", deia ventant-se per l’acalorament juntament amb les seves amigues. "La cua ha sigut dura... en la resta dels carrers no hem hagut d’esperar tant", assegura Juárez, més contenta després per l’ombra que proporciona la decoració feta amb materials reciclats.