Els italians agafen volada en la Louis Vuitton Cup

L’Orient Express va errar a les dues sortides en què va participar i  no va puntuar

El Luna Rossa Prada Pirelli va guanyar dues de les cinc regates d’ahir i encapçala la classificació de les ‘round robin’. Els suïssos, sense punts, són últims.

Els italians agafen volada en la Louis Vuitton Cup
3
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

La tercera jornada de la Louis Vuitton Cup va posar els italians, un dels favorits per aconseguir accedir a la final, al capdavant de la classificació. Falta molt encara, però ja es van confirmant els grups forts i els que no ho són tant. Queden, com a mínim, cinc dies de round robin fins que tots els equips competeixin entre ells dues vegades. Ahir, el vent es va comportar més que divendres, quan es va anul·lar gairebé tot el programa, però la baixa intensitat en alguns moments va retardar les sortides, va escurçar trams i va posposar una regata per avui.

"Quan el vent és marginal l’objectiu és mantenir-se sobre els foils i aguantar la pressió", va valorar el trimmer del Luna Rossa Prada Pirelli Umberto Molinari a l’arribar a terra. El navegant estava molt satisfet del rendiment del seu grup: "Era una jornada molt important perquè lluitàvem amb dos equips molt complicats. Són dos punts molt importants tot i que sigui una fase molt inicial", va descriure. Molinari es referia a la primera i a la cinquena regata, en les quals es van imposar a nord-americans i britànics. De fet, el Luna Rossa està primer amb tres punts en total, seguit de l’Ineos Britannia i de l’American Magic, amb dos punts cada un. Malgrat que l’Emirates Team New Zealand també està amb dos, aquests no compten perquè la seva participació en la Louis Vuitton Cup és només simbòlica. No obstant, la seva tornada a l’aigua després de l’accident de dijous va ser aplaudida.

La primera regata del dia, la setena de les round robin va arrencar amb un quart d’hora de retard. El temor que es repetís la falta de vent del dia anterior va planar entre organitzadors i espectadors. Els americans van demanar que es donés la sortida més tard per un problema tècnic. El ball de la presortida va ser bonic. El Luna Rossa va arrossegar a l’American Magic a l’extrem, però van guanyar els segons. Malgrat que aparentment havien pres avantatge, Francesco Bruni i Jimmy Spithill els van superar a la primera porta. No obstant, al cap de pocs segons va passar el contrari, l’American Magic davant. I després una altra vegada els italians al capdavant. Va ser la primera regata realment ajustada i emocionant, però va ser només al principi. El punt va ser finalment per als italians, solemnes amb la seva bala platejada i amb una gran coordinació a bord de l’embarcació. Va anar guanyant segons en cada tram fins a una diferència de 21 segons al final. Era una de les dues regates que no s’havia pogut fer divendres per falta de vent.

Pràcticament idèntics

El segon episodi del dia va ser per a dos vaixells pràcticament idèntics però dues tripulacions de diferent qualitat. Va tornar a l’aigua el defensor del títol després de l’accident de dijous i que els tècnics treballessin intensament per tenir llest el Taihoro. Davant ell, l’Orient Express Racing Team. Però va durar poc. Els francesos van tornar a cometre un error: no entrar al camp de regates en els minuts previs, com li corresponia per fer-ho per estribord (en cada regata, l’ordre dels equips és el que determina si s’entra a 2,10 segon per babord o bé a dos segons per estribord). El timoner Quentin Delapierre no va voler especificar què els havia passat i ho va concloure amb una "fallada tècnica", sense més ni més i es van retirar sense disputar-la.

Notícies relacionades

L’Alinghi Red Bull Racing segueix amb la seva mala ratxa. En la tercera regata, en una de les pugnes on havia de donar la talla, va perdre el vol just abans de la sortida i el seu rival, l’Ineos Britannia, va aprofitar l’ocasió. Tampoc hi va haver carrera. Els britànics van navegar plàcidament, tota l’estona amb una distància folgada, i es van emportar la victòria. Els suïssos estan ara mateix amb zero punts i, els francesos, amb un. En la quarta tampoc hi va haver sorpreses. Una altra vegada, els francesos es van equivocar estrepitosament al sortir i la tripulació nord-americana va aprofitar l’avantatge. Els timoners Tom Slingsby i Paul Goodison van aconseguir imposar-se en el match race amb una regata amb poc vent, escàs però suficient.

L’última regata de dissabte va regalar a l’afició una sortida ajustada i emocionant entre els dos equips més ben posicionats ara mateix en la classificació, l’Ineos Britannia i el Luna Rossa Prada Pirelli, que va caure del costat italià, de moment els millors de la Cup.