Cupra Terramar, esperit guanyador

La marca automobilística i la Copa Amèrica s’alien per presentar el model Terramar, el nou esportiu de la firma i cotxe oficial de la competició de vela. El cineasta J. A. Bayona i el CEO de Cupra, Wayne Griffiths, revelen, a més, una edició exclusiva per a la trobada esportiva de la qual tan sols hi haurà 1.337 unitats.

Cupra Terramar, esperit guanyador
3
Es llegeix en minuts
Begoña González

"¿Qui va primer?", va preguntar la reina d’Anglaterra durant la celebració d’una regata. "Els americans, majestat", li van contestar. "¿I segon?", va insistir. "No hi ha segons, majestat", li van dir. Aquesta és, potser, una de les anècdotes més conegudes sobre la Copa Amèrica i la ideologia sobre la qual s’ha conformat l’esperit del nou Cupra Terramar, presentat ahir a Barcelona.

Una rèplica de la gerra de les Cent Guinees va ser l’encarregada de donar la benvinguda als presents. Darrere seu, davant l’entrada de l’auditori de l’històric IMAX del Port Vell, un logo de Cupra dibuixat amb onades marines servia com a avançament de la forta aliança entre les dues marques, que va quedar revelada amb la presentació mundial del Cupra Terramar, el cotxe oficial de la 37a Louis Vuitton America’s Cup.

L’esdeveniment, que va tenir lloc en el primer i únic centre d’exposicions de la competició de vela, va comptar amb la presència del director de cine i ambaixador de Cupra J. A. Bayona, que es va unir al CEO de Cupra, Wayne Griffiths, per explicar a través d’una potentíssima producció audiovisual immersiva l’esmentada col·laboració.

"Cupra és una marca molt relacionada amb la meva ciutat, Barcelona. Sempre busca complir els estàndards més alts, com jo amb les meves pel·lícules, però sempre mantenint aquesta mentalitat rebel que la caracteritza", va afirmar el director de cine. "Quan se’m va plantejar la possibilitat de col·laborar amb Cupra i la Copa Amèrica, em va encantar la idea que no hi ha segons, em va servir d’inspiració", va afirmar el director de Lo imposible i La societat de la neu.

"És molt infreqüent veure una marca que manifesti aquest interès per la cultura i per ajudar els joves talents, i amb ells vam convocar el concurs de curtmetratges que es va presentar al festival de Sitges de l’any passat", va afegir Bayona. "Viure aquí m’ha ensenyat com d’important és el mar per a la ciutat de Barcelona. Amb la Copa Amèrica, aquest vincle és més essencial que mai", va dir el CEO de Cupra. I per honrar l’esmentat vincle, la marca de cotxes i la competició esportiva s’han aliat per treure una edició exclusiva del nou SUV electrificat de la qual tan sols hi haurà 1.337 unitats i que comptarà amb una configuració de colors única en to gris mat, així com llantes d’aliatge negres i el logo de la Copa Amèrica al pilar B del vehicle.

"Cupra és una marca que sempre ha sortit a guanyar, una mentalitat que compartim amb la Copa Amèrica, una competició on no hi ha segons i no et conformes amb res més que la victòria", va dir Griffiths. El vencedor de la Copa America el 2017 i líder de l’equip Emirates Team New Zealand, Grant Dalton, va assegurar que Barcelona els "va resultar summament atractiva, perquè és sinònim de diversitat, economia sostenible i tecnologia, com Cupra".

Últim gran llançament

Notícies relacionades

Entre els assistents, figuraven personalitats institucionals i del món empresarial com el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto; la secretària d’Estat d’Indústria, Rebeca Torró; el secretari general d’Empresa i Treball, Pol Gibert; el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, i el president del Parlament, Josep Rull, entre d’altres.

El primer SUV electrificat de la marca ha sigut l’últim gran llançament de la companyia després del nou Tavascan, León i Formentor. El Terramar és, segons la marca, l’última demostració de l’aposta de la firma per Barcelona i que seguirà l’any vinent amb el llançament del Cupra Raval, un vehicle totalment electrificat.