LA GRAN CITA NÀUTICA

L’interès per la Copa Amèrica avança amb la competició

El pic d’afluència serà a l’octubre, quan les marines estaran al màxim d’ocupació

La venda de passatges per veure l’acció des de l’aigua es duplica cada dues setmanes. La majoria del públic són famílies, grups d’amics i seguidors dels equips.

L’interès per la Copa Amèrica avança amb la competició
2
Es llegeix en minuts
Begoña González
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

A mesura que passen els dies, cada vegada més persones s’interessen per la competició que està tenint lloc davant la costa de Barcelona. Ho reflecteix la quantitat d’aficionats i curiosos, cada dia més, als espigons i molls per poder contemplar, tot i que sigui de lluny, els superbarcos "voladors" que es disputen la Gerra de les 100 Guinees. Tot i que la Copa Amèrica de vela acumula ni més ni menys que 37 edicions i aixeca passions en molts països, a Espanya per a molts ciutadans encara és una gran desconeguda.

"L’estan descobrint a mesura que s’està celebrant. Cada vegada més persones ens pregunten com poden veure-la. El públic local s’ha convertit ja en un 20% dels nostres clients", afirma Rosario Cellier, de Sail&Charter, el proveïdor oficial d’embarcacions, per poder veure des de l’aigua la Copa Amèrica. "La veritat és que no ens ho esperàvem", afirma. La majoria, tot i així, continua sent públic estranger, especialment nord-americà (15%) i italià (12%).

L’avenç de la competició i la seva presència creixent en mitjans ha provocat un fort augment de les recerques d’aquesta mena de serveis, que permeten contemplar l’acció des de la primera línia. "A qui li agrada la vela, li agrada formar-ne part. Embarcar en un dels nostres vaixells és una manera de presenciar-ho de prop", afegeix.

La compra de passatges per part de clients particulars per veure la competició en diferents tipus d’embarcació es duplica cada dues setmanes. De moment gairebé 1.000 persones han embarcat, i 1.900 més ja compten amb una reserva. Les dates més demandades són els caps de setmana i les finals de les diferents competicions, en especial les semifinals i final de la Copa Louis Vuitton, i la final de la Copa Amèrica, que va del 12 fins al 18 d’octubre. La companyia preveu vendre uns 12.000 passatges.

Tres mil barcos registrats

El preu mitjà és de 362,83 euros i ronda els 2,5 passatges, segons Sail&Charter, que detalla que la majoria de clients són famílies, grups d’amics aficionats a la vela i seguidors dels equips que competeixen. Quan es determinin els equips que van passant a les següents fases de competició, la demanda dels espectadors nacionals dels països també creixerà proporcionalment.

Qualsevol particular també pot anar amb un barco propi o llogat a veure una regata. Un total de 3.080 vaixells s’han registrat al formulari accessible a través d’internet per seguir la regata des de l’aigua fins a finals d’octubre, explica Natalia Via-Dufresne, responsable d’operacions a l’aigua de la Copa Amèrica.

Notícies relacionades

L’afluència de vaixells va en augment. Si en les proves preliminars les embarcacions al voltant del camp de regates no van arribar al centenar, al principi de les round robin l’organització n’ha comptabilitzat 180, coincidint amb el cap de setmana.

Aquesta xifra "anirà pujant",a mesura que avanci la competició. "Els seguidors locals tornen ara de vacances", mentre que la màxima afluència d’estrangers s’espera a l’octubre, quan els amarratges de les marines del port estaran al màxim d’ocupació.