Barcelona es mulla per la Copa Amèrica

L’Ineos Britannia i el Luna Rossa sentencien els seus rivals el segon dia de semifinals de la Louis Vuitton Cup. Els equips nord-americà i suís estan a una derrota de quedar eliminats.

Los barcos de Ineos Britannia y Alinghi Red Bull Racing, este sábado en las semifinales de la Louis Vuitton Cup.

Los barcos de Ineos Britannia y Alinghi Red Bull Racing, este sábado en las semifinales de la Louis Vuitton Cup. / Ricardo Pinto / America's Cup Event

3
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

L’Ineos Britannia i el Luna Rossa Prada Pirelli van sentenciar ahir els seus rivals. Britànics i italians van 4-0 contra Alinghi Red Bull Racing i American Magic. En la Copa Amèrica de vela pot passar (quasi) sempre de tot, però tot apunta que avui quedaran decidits els dos equips que passen a la final de la Louis Vuitton Cup, el trofeu que ha d’ungir l’equip que s’enfronti a l’Emirates Team New Zealand a partir del 12 d’octubre.

La superioritat d’Ineos davant els suïssos va ser evident en les dues regates del dia. No ho va ser tant en els dos enfrontaments entre italians i nord-americans. No obstant, tots dos van fer els deures i, en una jornada magnífica de vent i espectadors per tot arreu, van condemnar els seus contrincants a anar preparant les maletes per deixar Barcelona, com va passar amb els francesos.

Viatge a Europa per la Copa

"Tinc molt clar que el meu equip lluitarà contra el Luna Rossa o l’Ineos en la final de la Copa Amèrica d’octubre", assegurava el neozelandès David Clarck poc abans que comencés la segona jornada de les semifinals des del dic de Recer del Port Olímpic. Acompanyat de la seva dona, Cheryl, aquest aficionat de l’Emirates Team New Zealand passarà un mes a Europa amb l’excusa de la competició de vela.

Els ha encantat Barcelona, explica ella. Visitaran Madrid i València en els pròxims dies perquè, com que l’equip kiwi no torna a competir fins a l’octubre, prefereixen fer turisme. "De moment crec que no hi ha gaire seguiment per part de la ciutadania perquè no ha començat la millor part, ja veureu quanta gent arriba en un mes", vaticinava Clarck.

Entrenament dels joves

Però el formigueig de visitants en l’acabat de remodelar Port Olímpic era enorme. Transeünts, corredors, patinadors, ciclistes. "És la primera vegada que venim aquí i ara anirem al Race Village per seguir-lo a través de les pantalles", explica Carles Amigó, veí de Sant Feliu de Llobregat, amb Rosa Alberich. La parella, aficionada a navegar, volia veure les quatre regates de la jornada des del Moll de la Fusta.

Tots dos estrenaven un dels restaurants del Port Olímpic, que acumulava cua a l’hora de dinar. Entre els comensals hi havia membres dels equips joves de la Copa Amèrica, que tenen les bases en aquest emplaçament i que precisament ahir entrenaven amb els AC40, els velers més petits, a només tres dies de debutar amb la seva competició.

El sistema de regates serà diferent per a la Youth i la Women America’s Cup, amb carreres de flota, tots contra tots. Diferent de la Louis Vuitton Cup, que ahir ja va deixar gairebé liquidades les semifinals. Els equips nord-americà i suís tenen avui dues oportunitats per remuntar, però els seus rivals, italians i britànics, respectivament, ja els porten un avantatge de 4 a 0.

Marge d’avantatge

"No ens podia anar millor, perquè haver elegit l’Alinghi Red Bull Racing ens ha donat un marge d’avantatge", opinava l’entrenador de l’Ineos Britannia, Xabi Fernández, al finalitzar la regata. Tant els anglesos com els italians necessiten només una victòria més per passar a la final d’aquesta fase d’aspirants, ja que necessiten cinc triomfs.

Notícies relacionades

El timoner d’American Magic, Tom Slingsby, molt disgustat pel resultat del dia, assimilava que el Luna Rossa Prada Pirelli ho havia fet millor: "Tenim un barco que ens pot fer guanyar; hem comès alguns errors en certes maniobres, però lluitarem per aconseguir-ho", avançava.

El navegant rebutjava que el canvi en la tripulació, amb la substitució del lesionat Paul Goodison per Lucas Calabrese com a segon timoner, hi tingués cap relació. Ahir, amb ratxes de vent de fins a 19 nusos i amb l’AC75 volant a 51 (uns 100 quilòmetres per hora), Barcelona va regalar una de les millors jornades de Copa Amèrica des que va començar, amb desenes d’embarcacions seguint les regata i una afició que creix.