TMB estrena la X2, línia exprés que uneix el Prat i BCN

Començarà a circular l’1 d’octubre. Substituirà l’autobús 165, tindrà menys parades i trigarà cinc minuts menys a arribar a la plaça d’Espanya.

TMB estrena la X2, línia exprés que uneix el Prat i BCN
2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té previst ben aviat donar-li una mica més de presència a la part central del seu nom amb l’estrena d’una nova línia exprés, la segona, que unirà el Prat i la capital catalana. Serà la X2, i seguirà les petjades de la X1, desplegada fa gairebé dos anys i que transcorre per terreny estrictament urbà per unir Francesc Macià i Glòries. El nou bus, que començarà a circular l’1 d’octubre, substitueix el 165, la clàssica línia supramunicipal que fa voltes, que s’atura massa i que sembla que no acaba mai d’arribar. L’X2, a més, a diferència del seu antecessor, funcionarà els caps de setmana i els dies festius.

La nova línia ha suprimit nou parades i triga cinc minuts menys. També el recorregut és més directe. En total, 25 minuts per anar del centre del Prat (plaça de Pau Casals) fins a la barcelonina plaça d’Espanya. Un total de 20 parades quan abans n’eren 29. S’han eliminat, sobretot, les que són a l’entrada de Barcelona. Així ho va detallar el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ahir, durant la posada de llarg de la X2: "S’han eliminat sobretot les de la Gran Via, perquè considerem que és una zona amb suficient oferta de transport públic". La idea de fons és que les línies exprés guanyin velocitat comercial i que, per tant, siguin competitives respecte a l’ús del vehicle privat.

Notícies relacionades

S’espera que la X2 arribi de mitjana als 20 quilòmetres per hora, cosa que la convertirà en una de les línies més ràpides de TMB. No els semblarà una velocitat estratosfèrica, però tinguin en compte que la mitjana no assoleix els 12 km/h. És, de fet, un dels punts negres de l’empresa, que malgrat haver implantat la xarxa de bus ortogonal i d’haver renovat bona part de la seva flota (el 25% serà de zero emissions abans que acabi l’any), no aconsegueix que el servei sigui més àgil.

La línia començarà a circular a les 5.10 hores i portarà a terme l’últim viatge de la jornada a les 22.30 hores. Els dissabtes, de 6.10 hores a 21.50 hores. I els diumenges i dies festius, entre les 7.10 i les 21.50 hores. Quant a la flota, formada per entre cinc i sis vehicles, estarà formada al principi per busos de gas natural, tot i que la idea és que, al llarg del 2025, siguin tots elèctrics. Amb el nou recorregut, el X2 deixarà de circular per alguns carrers del Prat: Lleida, Coronel Sant Feliu, Gaiter de Llobregat i Carretera de la Marina. De fet, de principi a final dibuixa un 4 molt clar: avingudes del Remolar i Verge de Montserrat, Moreres, Josep Anselm Clavé, per sortir del Prat, i a partir d’allà, enllaci amb la Gran Via per donar la volta als peus de la font de Montjuïc i tornar cap al Baix Llobregat.

Temes:

Barcelona