El 57% dels ciclistes demanen que se’ls tracti igual que als vianants

El 57% dels ciclistes demanen que se’ls tracti igual que als vianants
1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un dels problemes de la bici urbana és la percepció que els ciclistes tenen de si mateixos. Al provenir, de manera majoritària, del transport públic (o sigui, que són vianants), el seu traspàs als pedals és sovint traumàtic quant a normativa. Els paren per bufar en un control d’alcoholèmia i no entenen per què. Els multen per pujar a una vorera i es queden sorpresos. O passen en vermell perquè, total, no ve ningú. Una enquesta del RACC acaba de demostrar aquest esperit més llibertari d’aquest col·lectiu: el 57% dels entrevistats demanen que se’ls tracti amb la mateixa tolerància que als vianants, i no amb la rigidesa que s’aplica a cotxes i motos. La llei, no obstant, va en una altra direcció, ja que la bici es considera vehicle. Amb els seus drets i deures.

Notícies relacionades

Poca experiència

El sondeig forma part del sisè Baròmetre de la Mobilitat Ciclista a Barcelona, presentat ahir pel mobility club. En les cinc edicions anteriors no s’havia inclòs aquesta qüestió vinculada a les sancions, i que prop del 60% demanin un tracte més suau, malgrat incomplir el reglament de circulació, diu molt del marge de maduresa que té per davant l’invent. Potser hi tingui a veure que el 66% dels entrevistats tinguin entre 21 i 40 anys. També hi deu ajudar que el 14% no tingui cap tipus de carnet de conduir. O que només el 8% vingui del cotxe o la moto, mentre que el 85% utilitzava abans altres mitjans de transport sostenible (el 56% ve del transport públic i el 24% eren vianants). Una altra dada que parla de l’escassa experiència d’aquest col·lectiu consultat pel RACC: fa més de cinc anys que només el 27% es mou en bici per la capital catalana.