Set de cada 10 motos elèctriques del ‘sharing’ metropolità seran a BCN

Motos con, al parecer, dispensa para aparcar.

Motos con, al parecer, dispensa para aparcar. / A. DE SANJUAN

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Manuel Arenas
Manuel Arenas

Redactor i coordinador de l'equip d'informació de l'àrea metropolitana de Barcelona

Especialista en històries locales, audiències i informació de l'àrea metropolitana de Barcelona i reporterisme social

Ubicada/t a àrea metropolitana de Barcelona

ver +

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) és un bon camp de proves per aplicar allò de "fets, no paraules" que va fer cèlebre el president Jose Montilla. Perquè una cosa és la teoria política i una altra molt diferent que els 36 municipis que formen l’ens li cedeixin competències per aplicar estratègies comunes que incideixin en la vida dels ciutadans. Això és precisament el que està a punt de passar amb el projecte de moto compartida. El projecte arrencarà en vuit municipis que es repartiran un total de 9.950 motos. Serà, no obstant, una adjudicació una mica desigual, ja que Barcelona es queda amb el 73% i Sant Adrià de Besòs, per citar-ne un exemple, amb l’1,56%.

Notícies relacionades

Seran cinc les empreses que compartiran el pastís: Hori Rides, Yego, Cooltra, Go Sharing i Acciona. El nombre de postulants era un dels principals temors de l’AMB, ja que hi havia la possibilitat que passés el mateix que va passar a Barcelona el 2020, quan es van repartir prop d’11.000 permisos a 12 empreses de motosharing i a set de bicisharing. Al març, a pocs mesos que vencés la concessió, el juliol del 2024, només sobrevivien quatre apps de motos i quatre més de bicicletes. Amb un 67% menys de llicències actives: 2.529 de motos i 2.185 de bicicletes. Així les coses, Barcelona multiplicarà per tres l’oferta de moto elèctrica compartida dels últims temps, amb una flota total de 7.239 motos.

Els municipis afortunats són, a més de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat (1.070 motos, el 10,75% del total), Esplugues (154, l’1,56%), Sant Feliu de Llobregat (77, el 0,78%), Sant Just Desvern (67, el 0,68), Badalona (826, el 8,3% de la flota), Sant Adrià de Besòs (154, l’1,56%) i Santa Coloma de Gramenet (363, el 3,64%).