El futur del World Trade Center

Després d’un quart de segle, el WTC obre una nova etapa a través d’un pla estratègic per als pròxims cinc anys. A més de la remodelació de la plaça, l’objectiu és obrir el complex al mar, augmentar l’oferta d’oci i gastronomia i convertir-lo en un ‘hub’ de referència.

El futur del World Trade Center
3
Es llegeix en minuts
Judith Cutrona
Judith Cutrona

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El World Trade Center (WTC) de Barcelona sol ser un edifici bastant desconegut per als barcelonins. I no serà pel temps que fa que és a la ciutat. Es va construir en la dècada olímpica al Moll de Barcelona, en ple Port Vell. La inauguració va arribar el 1999 i aquest any celebra el 25 aniversari amb la mirada posada en el futur, per aconseguir convertir-se en un centre empresarial internacional i alhora obrir-se al mar i connectar amb la ciutadania. "Volem que el World Trade Center sigui un destí, que passin coses perquè la gent vingui", afirma a EL PERIÓDICO el director general del complex d’oficines, Carles Anglada.

Després d’un quart de segle, el WTC obre una nova etapa a través d’un pla estratègic per als pròxims cinc anys. El document és el full de ruta a seguir fins al 2030 per aconseguir una transformació sustentada en cinc pilars.

El primer és l’obertura al mar. "Arribes a la plaça i podries ser a Saragossa. El mar no el veus per cap lloc", constata Anglada. Per això la gran transformació per a ell és que l’edifici s’acosti a l’aigua, mitjançant l’obertura dels sis passadissos que donen directament al mar. "Obrir-los és fàcil, però eixamplar-los perquè siguin més fàcils i accessibles no ho és tant, perquè els locals estan ocupats per empreses i comerços", explica. Per fer-ho serà necessari que alguns d’aquests locals quedin buits i fer caure les mampares de vidre.

La nova plaça

El WTC viatjarà cap aquesta nova etapa amb part de la feina ja feta. En aquest sentit, aquest setembre ha inaugurat la nova plaça central de l’edifici, a la qual es pot accedir i ocupar-la amb activitats diverses. Fins ara hi havia una font d’aigua que impedia el pas: "No estava calculat perquè la gent passegés". Ara s’ha reforçat el paviment i és un espai més que l’edifici ha guanyat per a la gent i per ser més amable. Amb aquesta actuació, també s’han renovat les terrasses a la primera planta, recepcions, ascensors i banys.

A nivell urbanístic, la intenció és que l’arribada dels ciutadans a l’edifici es faci mitjançant la Rambla del Port, amb vocació de prolongar la Rambla des del Portal de la Pau en línia recta mitjançant un pas sobre el mar cap al WTC. El Port de Barcelona contempla d’aquesta manera millorar l’afluència de ciutadans al Moll de Barcelona, que l’any 2026 finalment serà lliure de creuers, i que es reformularà per complet. "És una obra bastant semblant a la qual es va fer, al seu dia, amb la Rambla del Mar per enllaçar-la amb el Maremagnum", assenyala el director general.

‘Hub’ empresarial de referència

Un altre dels objectius, "menys vistós per al ciutadà", en paraules del responsable, és la intenció que el complex d’oficines es converteixi en un hub empresarial amb companyies de determinats sectors que permeti que es creïn sinergies entre elles. "Ser en aquests edificis ha de tenir un valor afegit", assegura Anglada.

El WTC compta, actualment, amb tres edificis d’oficines, que abasten 48.000 metres quadrats, de les quals actualment el 93% estan plenes, i en què treballen 3.500 persones. A més, també està l’hotel Eurostars Grand Marina, que gaudeix de cinc estrelles.

Notícies relacionades

Finalment, Anglada ressalta l’atracció de barcelonins perquè percebin aquest espai com un lloc més d’oci a una ciutat, que ja destaca per una àmplia i variada oferta al litoral. Això passa per una millora de la proposta cultural, gastronòmica i comercial.

El WTC té ara tres restaurants que, a la pràctica, acaben sent d’ús gairebé exclusiu dels treballadors del complex. "Fora d’hores d’oficina no venen gairebé clients i no fan sopars perquè no hi ha ningú que demani taula en aquests horaris", lamenta el director, que una de les idees que planteja és celebrar concerts com a línia estratègica amb l’objectiu de captar un públic nou per al WTC.