L’L2 del metro quedarà fora de servei durant la Setmana Santa

El funcionament quedarà interromput de Gorg a la Pau entre el 12 i el 21 d’abril per les obres de millora del sistema de drenatge i la mitigació de les vibracions. El traçat del tram està envoltat de rieres i torrents, a més del riu Besòs.

L’L2 del metro quedarà fora de servei durant la Setmana Santa
2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

És un clàssic que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aprofiti les festes per fer millores al metro. S’escullen aquestes dates perquè els previsibles talls de circulació afectin el mínim possible la ciutadania. Ha passat aquest estiu amb quatre grans obres a les línies L5, L4, L2 i L10 Nord, i per a la Setmana Santa del 2025 ja hi ha almenys un altre projecte de restauració que obligarà a tallar, una vegada més, l’L2.

L’obra, que encara no s’havia anunciat, estarà vinculada amb la mitigació de les vibracions d’aquesta línia inaugurada el 1995, però, sobretot, en aquest cas, l’objectiu principal és la millora del sistema de drenatge. El servei quedarà interromput entre Gorg i la Pau entre el 12 i el 21 d’abril de l’any que ve.

El projecte, amb un valor estimat de 2,1 milions d’euros, preveu la renovació de trams de via entre les estacions d’Artigues-Sant Adrià i Sant Roc, així com la millora de drenatges i filtracions d’infraestructura entre les parades de Verneda i Artigues-Sant Adrià. Tal com especifiquen les bases del concurs convocat per TMB, en el tram comprès entre Verneda i Pep Ventura s’observen nombroses filtracions causades "per les singularitats del terreny per on discorre la línia 2, travessant nombroses rieres, torrents d’aigua subterrània i el riu Besòs, "que genera un gran volum d’aigua que s’introdueix a través de la infraestructura a l’interior de la xarxa de metro".

Infraestructura deteriorada

Algunes d’aquestes filtracions dipositen aigua a la plataforma de la via, on "s’acumula per una falta de drenatge". I tot i que circuli cap a la xarxa d’evacuació, també deteriora les fixacions del carril. En alguns punts concrets, detalla la documentació del concurs públic que es tanca el 16 d’octubre, es detecten "deficiències en la superestructura de via".

"L’actuació correctiva en els últims trams entre Verneda i Sant Roc –assenyalen les bases de la licitació– comportaria la renovació gairebé total i la correcció, majoritàriament, dels problemes de deteriorament de la infraestructura ferroviària que s’arrosseguen des de la construcció i entrada en funcionament d’aquest tram de la línia 2 fins a Pep Ventura i posterior extensió fins a Badalona Centre.

Notícies relacionades

L’afectació es produirà durant 10 dies, coincidint amb la Setmana Santa del 2025, entre el 12 i el 21 d’abril, tot i que les dates podrien variar lleugerament. El servei funcionarà entre Badalona-Pompeu Fabra i Gorg, i entre la Pau i Paral·lel. Es queden sense metro les parades de Verneda, Artigues-Sant Adrià i Sant Roc.

L’obra, detalla un portaveu de TMB, "té un caràcter preventiu per evitar problemes amb filtracions, tot i que també permet reduir les vibracions". L’actuació, prossegueix aquesta mateixa veu, "no és comparable" amb els treballs de substitució de fixacions de via que sí que estaven estrictament vinculats amb les vibracions de l’L2, que va estar tallada entre el 25 de juny i el 25 d’agost.