La falta de vent suspèn les regates
Després de dues hores d’espera, la mànega entre Ineos Britannia i Luna Rossa Prada Pirelli es va celebrar parcialment, però finalment es va haver d’anul·lar per les condicions meteorològiques

El vent no va acompanyar ahir al dia de sol radiant barceloní, amb el camp de regates ple de vaixells i el Race Village a vessar d’espectadors. El segon dia de la final de la Louis Vuitton Cup, en la qual britànics i italians es juguen convertir-se en l’equip que lluiti contra el defensor del títol per arrabassar-li la Copa de les Cent Guinees als neozelandesos a partir del 12 d’octubre, va acabar amb les regates anul·lades.
El pronòstic no era bo des de primera hora. La previsió apuntava que hi hauria entre 6 i 10 nusos i els AC75 només volen a partir de 6,5 nusos. Per a Ineos Britannia, el poc vent era positiu. En el cas de Luna Rossa, amb un AC75 dissenyat per volar, la falta de nusos els perjudicava. El comitè de regata va anar posposant una vegada i una altra l’inici, previst inicialment a les 14.10 hores. Fins a les 16.10, dos horan després, no va començar.
Va arrencar, sí. Va ser un principi emocionant. Sortida per a Ineos, però Luna Rossa els va superar. Després, al contrari. La pugna va ser intensa, amb dos equips que sabien que el seu rival és dur de rosegar i que cada regata, cada punt, com va dir dijous el timoner Jimmy Spithill, són batalles «fins al final».
Però la falta de vent va fer acte de presència en el quart tram dels sis que hi havia programats per a la jornada. Els italians van perdre volada primer i, poc després, va ser el torn dels anglesos. Després d’aquest contratemps, no hi va haver res a fer. Amb el casc flotant, l’únic dubte era saber si Ineos aconseguia creuar l’última porta abans de 45 minuts, que és el límit que l’organització dona per finalitzar una regata.
Però no hi va haver manera. L’escàs vent del sud-est va impedir que els vaixells voladors reprenguessin l’activitat, una cosa que els de Luna Rossa van celebrar. En l’altra part, els anglesos maleïen la seva mala sort. A l’arribar a terra, el timoner d’Ineos, Dylan Fletcher, va fer una valoració de la jornada: «Ha sigut un dia frustrant pel vent. Confiem en el nostre rendiment davant els italians, però demà serà un altre dia i les condicions seran diferents. Estem millorant molt amb el vaixell, però crec que mai pots confiar-te en res en aquesta Copa, i els italians van sortir a lluitar des del primer dia».
Notícies relacionades«No ha sigut fàcil»
En l’altra part, el timoner italià Francesco Bruni va encaixar el dia difícil, a l’espera del que passarà avui. «No ha sigut una regata fàcil. De fet, hem après molt perquè podíem haver perdut un punt, però acceptarem la sort». «Sabia que passaria. Tots sabíem que millorarien, i ho han fet, però continuo pensant que sens dubte podem navegar millor del que ho hem fet avui, i serà una final dura, hi haurà molts moments difícils i moments bons», va declarar Bruni.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Sentència «explosiva» a França La justícia inhabilita Le Pen cinc anys per desviació de fons públics
- Repsol negocia amb els EUA fórmules per evitar la seva sortida de Veneçuela
- 080 Barcelona redobla la seva aposta per traspassar les fronteres
- La passarel·la barcelonina La venda de roba s’estanca el 2024 en l’enèsim repte del negoci de la moda
- La passarel·la barcelonina 080 El laboratori de la moda del futur