Educació climàtica amb Prada i la Unesco
El director de Responsabilitat Social Corporativa de la firma italiana, Lorenzo Bertelli, presenta amb l’equip Luna Rossa una exposició sobre el paper fonamental de l’oceà.

"Per comprometre’ns amb les noves generacions només hi ha un camí", el de "treballar plegats", com en "aquest exemple de col·laboració pública i privada". Són les paraules del director de Responsabilitat Social Corporativa del Grup Prada, Lorenzo Bertelli, patrocinador de l’equip italià Luna Rossa a la Copa Amèrica de vela, davant l’exposició Ocean&Climate Village.
Prada apadrina aquesta mostra, que impulsa la Comissió Oceànica Intergovernamental de la Unesco, i que pot visitar-se fins demà divendres al Port Olímpic de Barcelona. Els equips de Luna Rossa juvenil i femení, així com el director del sindicat italià Max Sirena, van assistir dilluns a un acte conjunt amb la Unesco per mostrar aquesta aposta en comú.
Equilibri del planeta
Aquesta exposició aterra a Barcelona, la ciutat amfitriona de la Copa Amèrica, per rebre el públic en general i especialment estudiants, a fi d’explicar el paper fonamental que té l’oceà en l’equilibri del planeta i la necessitat de preservar-lo. El projecte també forma part d’una col·laboració més àmplia entre la Unesco i l’equip italià, que llueix els logotips de la Unesco i el seu programa educatiu Sea Beyond a les veles del seu AC75. Per a la directora general de la Unesco, Audrey Azoulay, que va visitar la base de Luna Rossa, la Copa Amèrica de vela és una "fantàstica oportunitat per sensibilitzar l’opinió pública sobre la protecció de l’oceà".
La mostra, que compta amb anteriors edicions a Milà, Venècia, Nàpols i Qingdao, consisteix en un recorregut que il·lustra la funció que exerceix l’oceà en la regulació del clima de la Terra, i explica les dinàmiques de la biodiversitat marina, exposant els reptes urgents que planteja l’acidificació dels oceans i l’augment del nivell del mar. Per a això inclou una experiència immersiva en la qual els visitants s’han de posar unes ulleres de realitat virtual.
"Hem arribat a molts estudiants, però encara volem arribar a molts més", va afirmar dilluns, en un acte davant l’exposició, l’especialista en programes educatius de la Unesco Francesca Santoro, per qui "l’oceà, que ens proveeix d’oxigen, no és una víctima, ens ajudarà" en la lluita per restablir l’equilibri i preservar l’entorn en "favor de les generacions futures".
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- 080 Barcelona redobla la seva aposta per traspassar les fronteres
- La passarel·la barcelonina La venda de roba s’estanca el 2024 en l’enèsim repte del negoci de la moda
- La passarel·la barcelonina 080 El laboratori de la moda del futur
- TELEVISIÓ I MAS ¡Hola, 2Cat!
- Fórmula 1 Alonso veu que necessita més temps per millorar el seu Aston Martin