Primera edició femenina

El Luna Rossa lidera l’arrencada de la Puig Women’s America’s Cup

L’Athena Pathway britànic segueix de prop l’equip dirigit per Giulia Conti amb només quatre punts menys al final de les primeres quatre regates en aigües de Barcelona.

El Luna Rossa lidera l’arrencada de la Puig Women’s America’s Cup
3
Es llegeix en minuts
Begoña González

Ahir el litoral barceloní va ser testimoni d’un moment històric. L’Athena Pathway es va convertir en el primer vencedor d’una regata femenina en 17:06 minuts i en la qual van arribar a treure 800 metres de distància a les kiwis, que van acabar en segon lloc més d’un minut per darrere. Darrere de l’equip liderat per Hannah Mills, la segona victòria va ser per a les italianes de Giulia Conti. I amb la lluita entre aquestes dues dones es va desenvolupar la tarda. Al final del dia, les italianes ja lideraven la taula.

Van ser regates difícils, marcades per la falta de vent constant i les pèrdues de vol. Al litoral barceloní, el vent era ratxat d’un màxim mitjà d’11 nusos al començament de la tarda, però hi havia zones on el vent era pràcticament nul i això complicava les maniobres de les tripulants. El caos era tal que, fins i tot a la segona mànega, van arribar a caure tots els vaixells al creuar la segona porta per la falta de vent. Un fet que va desequilibrar les classificacions i que va permetre a les italianes prendre el control al ser les primeres a recuperar el vol. "El vent està boig, avui. Hi ha forats sense vent, de cop passàvem de 16 nusos a zero. Ha sigut duríssim", va dir la timonera italiana Giulia Conti al final de la segona regata, en què van aconseguir la victòria. Kiwis, franceses i nord-americanes ni tan sols la van poder acabar.

"Ho celebrarem"

Després de la segona regata, l’organització va decidir fer un canvi de bateries –als AC40 no hi ha ciclistes– i veles per afrontar la segona meitat de la jornada i mirar d’esquivar les vicissituds del clima. Després de tres ajornaments i una carta de les suïsses per problemes tècnics, quan faltaven poc menys d’un parell de minuts per a les quatre de la tarda, va començar la tercera mànega. Mills i Conti van protagonitzar novament una de les batalles de la tarda, però una sanció de les angleses i una posterior pèrdua de vol les van relegar a la quarta plaça i van cedir el lideratge a les italianes. Els dos penalties per traspassar els límits del camp de regates que van rebre les britàniques i les kiwis van aplanar el camí de les italianes en la seva marxa cap a la victòria.

Amb el pas del temps, el vent va anar creixent, i en la quarta regata ja era de 16 nusos, cosa que va permetre velocitats mitjanes de 75 i 80 quilòmetres per hora als AC40. Novament, se la van emportar les de Conti. "Sabíem que ho podíem fer bé, només calia perseverar malgrat el resultat de la primera regata", deia Conti a l’acabar la quarta regata. "Ara ho celebrarem", va afegir.

Classificació provisional

Notícies relacionades

Al final del primer dia de regates, en què es van desenvolupar les primeres quatre d’un total de vuit mànegues abans de passar a la segona fase de la competició, les italianes del Luna Rossa van acabar líders amb 33 punts, seguides de les britàniques amb 29. Després, les kiwis (18) i les suïsses (15) i, tancant el grup, les franceses (11) i les nord-americanes (6), que només van ser capaces d’acabar una regata. "Competir en aquests vaixells és una passada. Crec que està sent una de les millors navegacions de la meva vida", deia contenta Conti, ja en terra ferma després de la lluita.

La pròxima vegada que es tornaran a creuar aquests equips serà a partir de dimarts, quan està previst que es desenvolupin les següents quatre mànegues del primer grup. Demà serà el torn del grup B, el dels equips convidats, entre els quals debutarà Espanya. Fins llavors, la majoria de navegants esperen que les condicions meteorològiques siguin una mica més favorables a la navegació a què estan acostumades. "Honestament, no ens havíem trobat condicions tan complicades en cap entrenament previ. Crec que la nostra actuació d’avui ha sigut bona tenint en compte això, però sens dubte hem de millorar en el maneig del vaixell en condicions de vent gairebé nul, perquè ha sigut el que més ens ha llastat", va resumir Mills al final de la jornada.