Arrenquen les obres per pacificar el carrer Europa a les Corts

Proyecto de remodelación de la calle Europa entre Doctor Ibáñez y Gandesa, en Les Corts. /
Aquesta setmana comença la primera fase de les obres per remodelar el carrer Europa, situat entre els carrers Doctor Ibáñez i Gandesa, al barri de les Corts. El projecte està pensat per pacificar el tram de carrer i transformar-lo en un espai prioritari per a transeünts i també augmentar la seguretat i l’accessibilitat. Aquesta transformació, segons els plans de l’Ajuntament de Barcelona, permetrà generar un espai ideal perquè els veïns hi puguin passejar i descansar.
La via s’unificarà amb un sol tipus de paviment de formigó. Alhora es crearà una tercera secció d’arbres que aportin ombra i verda. El nombre d’arbres augmentarà en un 50%. Ara s’inicia la primera fase de les obres, des del mig del carrer Europa fins a la façana mar. No hi haurà cotxes aparcats, tampoc per a càrrega i descàrrega, i l’entorn serà obert i ombrejat.
L’objectiu també és convertir l’espai en camí d’accés cap als equipaments escolars i cívics, així com al parc i al nucli antic de les Corts. A més, els vianants disposaran de més espai. Aquesta primera fase costarà uns 472.000 euros i durarà quatre mesos.
Pla Endreça
La transformació d’aquesta zona forma part de les rehabilitacions integrals incloses en el pla Endreça, promogut per l’alcalde Collboni. Fins al 2028, s’invertiran 435 milions per mantenir, renovar i transformar l’espai públic. D’aquesta suma, 180 milions els gestionen directament els districtes. Per tant, els barris són l’eix vertebrador del pla.
La segona fase d’aquests treballs consistirà a pacificar el costat de muntanya, des de la zona central del carrer Europa fins a la façana del costat de muntanya. Així, l’ample del carrer serà complet i hi haurà un carril definitiu per a la circulació. Aquesta segona etapa compta amb un pressupost de 539.000 euros.
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau