L’entrada al Park Güell passarà de 10 a 18 euros a partir del gener
L’empresa municipal BSM decideix gairebé duplicar el preu vigent per accedir al recinte de Gaudí. L’entrada al parc d’atraccions del Tibidabo passarà a costar 39 euros, tres més.
L’entrada del Park Güell de Barcelona, un dels grans atractius turístics de la ciutat, serà significativament més cara a partir de l’any que ve. Passarà dels 10 euros actuals a 18 euros, pràcticament el doble. Així ho va aprovar ahir a la tarda el consell d’administració de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), amb el vot a favor de tots els grups menys Junts, que es va abstenir. L’objectiu de l’increment és equiparar-lo a la mitjana de preu dels grans monuments de Gaudí. Per entrar a la Sagrada Família, el monument per excel·lència de la capital catalana, cal pagar actualment 26 euros, i per entrar a La Pedrera, 28 euros.
Aquesta va ser una de les propostes que el grup municipal de BComú va plantejar al govern de Jaume Collboni en el marc de l’aprovació de les ordenances fiscals per al 2025 per actuar davant la massificació turística. L’executiu ho va veure amb bons ulls i ja va anunciar que l’elevaria a BSM per avaluar-la.
El nou preu de l’entrada afectarà principalment els turistes. De fet, aquest va ser el motiu pel qual els Comuns ho van proposar. El 89,4% dels visitants són estrangers, el 6,7% són d’altres zones d’Espanya, el 2,9% són de Barcelona ciutat, el 0,7% d’altres zones de Catalunya i, finalment, el 0,3% procedeix de l’àrea metropolitana de Barcelona, segons el balanç del 2023 del parc, ubicat al barri de la Salut.
Aquest increment del 80% a l’entrada general també repercutirà en l’entrada infantil (nens entre 7 i 12 anys), en la de jubilats (més grans de 65 anys) i en la de persones amb diversitat funcional, que a partir de l’any que ve costarà 13,50 euros. L’entrada bonificada MUHBA tindrà un augment més gran i pujarà fins als 14,50 euros. Per visitar la Casa Museu Gaudí caldrà pagar 6 euros, un 50% més. En el marc de la negociació entre Comuns i socialistes per aplicar aquesta pujada de preu, també ha recordat –i aprovat en el mateix Consell d’Administració– incrementar els dies que els barcelonins poden visitar gratuïtament el parc, tot i que encara no s’ha concretat quants dies seran.
Els nens de fins a 7 anys, els usuaris de la targeta rosa, veïns, les escoles de l’entorn del Park Güell, persones registrades en el Gaudir+BCN i programes educatius escolars de la Unió Europea continuaran podent entrar de manera gratuïta.
La portaveu de BComú i futura presidenta del grup, Janet Sanz, va celebrar "aquesta victòria contra la deriva elitista de Collboni", però avisa que no es quedaran aquí: "Queden dos mesos per a l’aprovació definitiva de les ordenances i continuarem arrencant polítiques que posen al centre les necessitats de la ciutadania".
Es pot destacar que en el mateix consell d’administració també es va aprovar una pujada de preu a l’entrada del parc d’atraccions del Tibidabo, a causa de l’increment de l’IPC. L’augment serà de 3 euros, ja que el bitllet passarà de 36 a 39 euros.
No és la primera vegada que la massificació turística es gestiona d’alguna manera amb el Park Güell. De fet, la regulació de l’accés al parc fa 10 anys ja es va fer per frenar la massificació turística i finançar el manteniment del patrimoni. Tal com va avançar EL PERIÓDICO, des del gener del 2014 al desembre del 2023, el parc ha ingressat prop de 182 milions d’euros i els accessos s’han reduït a la meitat, amb un global de 28 milions en tota la dècada.
Només entrades ‘online’
Notícies relacionadesUna altra novetat que s’aplicarà al Park Güell a partir de l’any que ve és que les entrades només es podran comprar en línia mitjançant reserva prèvia. Va ser una de les mesures que va anunciar aquest any el govern municipal amb l’objectiu de reduir la pressió turística al voltant del parc i millorar l’experiència de la visita, evitant llargues cues, i també amb la intenció d’alleugerir les possibles molèsties als veïns.
Durant l’any que ve també es portaran a terme les obres del bar i es comptarà amb unes noves màquines de vending amb l’objectiu de millorar el servei del visitant. Des de mitjans del 2024, s’ha incorporat la gestió de la Casa Museu Gaudí i el 2025 es farà la licitació del disseny i la museografia per potenciar el vessant cultural de la visita.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim