Rambla de Catalunya amb Consell de Cent serà de vianants

L’objectiu d’aquesta mesura és posar fi a l’actual indisciplina al volant. A partir d’ara serà una rambla contínua, com la de Ciutat Vella.

Rambla de Catalunya amb Consell de Cent serà de vianants
2
Es llegeix en minuts
Carles Cols
Carles Cols

Periodista

ver +

La rambla de Catalunya serà una mica més rambla quan acabin unes obres petites pel seu pressupost i dimensions (48.000 euros i tot just 400 metres quadrats de superfície), però, segons com es miri, molt simbòliques. Després de poc més d’un any de la seva inauguració, els eixos verds de l’Eixample han sigut objecte d’una revisió en profunditat amb el propòsit, entre d’altres, de corregir imprevistos, no només de disseny, sinó també fruit de la imprevisibilitat de la vida quotidiana barcelonina. A l’encreuament de Consell de Cent amb la rambla de Catalunya es portarà a terme una intervenció no prevista quan aquest primer carrer es va convertir en un bulevard. El punt central de la intersecció d’aquestes dues vies serà totalment per als vianants, o dit d’una manera potser més clara, a partir del desembre, els que passegin per la rambla no hauran de creuar cap calçada en el trajecte que va de Diputació a Aragó. Serà una rambla contínua, com la de Ciutat Vella.

Era (encara és) un punt que en el nou ecosistema urbà que han creat els eixos verds obliga els vianants (perdó per la comparació) a estar més atents que un Cynomys ludovicianus, vaja, un gosset de praderia, amb la vista posada en els quatre punts cardinals per esquivar vehicles de motor. No hauria de ser així. Quan es va reurbanitzar aquell encreuament de carrers, es van col·locar claríssims senyals de circulació que obliguen cotxes i motos a continuar en línia recta si transiten per la rambla de Catalunya i en sentit descendent i a girar a la dreta si provenen de Consell de Cent. Sigui per ignorància o, senzillament, per l’arrelat je m’en fout de molts conductors, els vianants transiten per aquest punt insegurs mentre esquiven cotxes i motos vehicles on, llevat d’en comptades excepcions, com les emergències, no n’hi hauria d’haver.

Les obres previstes no són res de l’altre món quant a execució, però sí que se’n deriven interessants preguntes i lliçons. Els treballs consistiran a donar continuïtat al paviment asfàltic de la rambla per als vianants i, és clar, que una vorada d’uns 20 centímetres marqui de forma indiscutible que allò ja no és calçada de trànsit rodat. Es recol·locaran els semàfors uns cinc metres més endavant i serà necessari recondicionar algun sistema de drenatge. Punt final. Això, quant a les obres. Des del punt de vista polític, aquestes obres i el conjunt de mesures anunciades per millorar la convivència en els eixos verds constaten fins a quin punt l’equip de govern de Jaume Collboni ha decidit deixar enrere el cert menyspreu amb què el va rebre aquesta herència d’Ada Colau, entre altres raons, com ha remarcat el regidor de l’Eixample, Jordi Valls, l’acceptació per part dels ciutadans és majúscula.

Notícies relacionades

Punta de l’iceberg

En qualsevol cas, aquests 48.000 euros pressupostats en aquesta intersecció són només la punta de l’iceberg d’una bateria de mesures que Valls va presentar en una audiència celebrada a la seu del districte, en presència, per exemple, de les 18 entitats que al llarg de les últimes setmanes han presentat els seus suggeriments i queixes. Des del punt de vista de la circulació de vehicles, a més del canvi a la rambla de Catalunya, el més cridaner és que s’obrirà l’accés a cotxes i motos al carrer de Girona travessant la Gran Via, fins avui una cosa impossible perquè unes pilones tallen el pas.