METRO

Territori desencalla la construcció de dues estacions de l’L9

Una estación de metro de la L4

Una estación de metro de la L4 / TMB

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La tuneladora de l’L9 continua dormint a l’estació de Mandri. Va arribar a l’encreuament amb el passeig de la Bonanova a l’agost, però la bona notícia va quedar entelada pel sorprenent anunci que l’immens talp mecànic necessitaria almenys 14 mesos de manteniment abans de tornar a la feina. Més d’un any per canviar la immensa roda de tall, desgastada després d’una mica més de dos anys de lent avenç des de Pedralbes. Aquest guaret, no obstant, no evita que el projecte avanci en altres camps. Com el de les estacions. El Govern acaba de licitar l’execució de les obres de dues parades, Manuel Girona (situada a l’encreuament d’aquest carrer amb Doctor Ferran) i Campus Nord (al costat de la plaça d’Eusebi Güell, al costat del Campus Nord de la UPC). Totes dues tenen la galeria perforada.

Els interessats en aquesta licitació poden presentar les seves ofertes fins al 23 de desembre. El valor estimat del contracte és de 51 milions d’euros. El concurs es divideix en dos lots: Campus Nord, 19,3 milions; i el de Manuel Girona, 31,6. Quan a terminis, Campus Nord requerirà 40 mesos d’obres; la segona escala, 59 mesos.