Barcelona, protagonista

Sandra Durany, de Natura: "Som els reis del regal"

L’empresa familiar barcelonina, que concentra el 25% de la seva afluència de clients en aquesta època de l’any, ha vestit per primera vegada íntegrament una de les botigues amb ambientació nadalenca.

Sandra Durany,  de Natura: "Som  els reis del regal"
3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Molts milers de barcelonins han salvat amb èxit i dignitat des de fa 32 anys regals d’amic invisible, Nadal o Reis fent un incursió a l’univers de Natura. La botiga que va innovar durant l’any olímpic, des de la seva primera seu a Consell de Cent, és avui una empresa encara familiar que factura més de 100 milions d’euros a l’any i que no ha virat el seu guió ni els seus principis mentre desplegava talent en forma de més de 235 establiments a Espanya, Andorra, Portugal i Itàlia. Però, tot i que l’època nadalenca és sempre el summum de la seva activitat comercial, aquest 2024 han fet un nou salt al tematitzar per primera vegada una de les seves botigues, reimaginant el Nadal. "Natura Christmas Shop està dedicada als nostres clients", assenyalen des de l’equip creatiu que any rere any mira d’innovar en les seves campanyes, però sense perdre de vista la tradició que els compradors anhelen.

El local elegit per traspuar Nadal pels quatre costats ha sigut el de passeig de Gràcia, 122, al costat dels Jardinets, que van obrir fa només dos anys com una "edició especial", on volien provar nous articles i línies. Amb aquest esperit juganer han disfressat ara els seus 190 metres quadrats en sostres amb elements mòbils, haimes, papers pintats, avets sense vestir i molt més, en un muntatge que es presenta oficialment avui. Alguns elements són el fil vertebrador del seu Magic Christmas 2024 a les altres botigues, però aquí hi ha molta més parafernàlia i illes de producte típicament festiu fins al 6 de gener.

Per endinsar-se més en el caràcter de les festes, desplegaran també activitats durant més d’un mes. Ja han confirmat un Photobooth per immortalitzar el record el 14 desembre, un cor de gòspel el 24 de desembre i un racó de xocolata calenta el 4 de gener.

"El nostre motor és oferir sempre un producte que sorprengui i emocioni alhora; i el Nadal és el moment perfecte per demostrar-ho. Som els reis del regal", assenyala Sandra Durany, l’única de les quatre filles del fundador –Sergio Durany– que s’ha integrat també a l’empresa, a l’equip directiu, i que lidera l’àrea de disseny. Juntament amb altres dissenyadors, creadors i muntadors han desenvolupat les idees i iconografia d’aquesta època que concentra el 25% de la seva afluència de clients de tot l’any.

Global però diferent

Durany afegeix que "en un món cada vegada més global suposa un repte innovar any rere any, però intentem que sempre hi hagi alguna cosa diferenciadora". I en aquesta ocasió tenyeixen d’exotisme el Nadal, evocant la influència de l’Índia sempre present a la multicultural marca. Per això avets conviuen amb palmeres, i micos i elefants anuncien el Nadal entre estrelles fugaces, en muntatges en colors bordeus, blau intens i daurats.

Notícies relacionades

Durant l’estiu, la moda i els complements tenen més pes, però a l’hivern Natura equival a obsequis. Explica l’equip que en els últims anys els seus establiments han sumat més de quatre milions de regals embolicats. És potser el període més intens de l’equip de Natura, que suma 1.600 empleats.

"Un entra moltes vegades a les nostres botigues sense saber què comprarà, disfruta de la visita i potser troba una idea o descobreix una cosa que li agrada", apunta l’equip. La gran majoria d’articles són creats per la mateixa marca, que dissenya des de la gran oficina del carrer de l’Equador que acaben de renovar per complet, i es produeixen en diferents països. Tot té el denominador comú de "ser bonic i fer sentir bé", afirmen.