La cua dels labubus
És la nova mascota peluda dels ‘influencers’. Fa dies que provoca cues quilomètriques. Pop Mart és l’única botiga oficial d’Espanya que ven els peluixos més virals.
No es veia tant enrenou per Nadal des del pit de Sabrina. "La gent s’ha tornat completament boja", adverteixen els tiktokers. Fa dies que uns peluixos-clauer provoquen cues quilomètriques a Barcelona. Hi ha qui ha esperat 5, 6 hores amb paciència de fan per a poder posturejar amb un ninot. És el nou espècimen viral en recerca i captura a les xarxes. La mascota peluda d’influencers i famosos. Els porten penjant del bolso com si fossin un accessori de marca. Acumulen milions de visualitzacions. Ja s’estan aprenent el seu nom de memòria totes les mares dels joves d’uns vint anys: labubu.
La gent aquí fa cua amb el mateix somriure de resignació que quan t’enganxen en una conga. Des de dissabte hi ha un formigueig constant davant del vistós aparador del carrer Pelai. El dia de la inauguració la filera feia la volta al centre comercial El Triangle. Entre setmana encara hi ha entre 30 minuts i una hora d’espera. "Això no és res", assumeixen els clients amb il·lusió zen. És el nou destí de pelegrinatge nadalenc: la botiga efímera Pop Mart. "La més hypeable del món", viralitzen per xarxes els seus acòlits. És l’única d’Espanya (oficial) que ven labubus. Sembla que els regalen. "Estan volant", esbufeguen diàriament a peu de taulell.
"¿Però què és això?", encara pregunta algun boomer davant l’allau de vídeos amb peluix. "És el monstre més adorable", justifiquen els d’uns vint anys fent com si es posessin a plorar. Els labubus tenen orelles de conill, somriure afilat i mirada d’estar a punt de fer-te una traveta. El cabell, suavíssim, és d’anunci Pantene. Impossible no acariciar-lo compulsivament com el superbrivall de James Bond grapejava el seu gat. I no, no porten instruccions que prohibeixin donar-los menjar després de mitjanit.
Venen de la Xina com els gremlins. Aquests són mida iPhone i van amb clauer per enganxar al bolso. És el personatge estrella de la sèrie The Monsters de Pop Mart. Se’ls va inventar l’artista de Hong Kong Kasing Lung fa gairebé una dècada inspirat en la mitologia nòrdica. Es va fer viral quan s’hi va obsessionar Lisa, una de les reines del k-pop del grup sud-coreà Blackpink. Només en la primera meitat d’aquest any, les vendes han crescut "un 292,2%" amb "627 milions d’RMB en ingressos (uns 87,5 milions d’euros)", segons les dades facilitades per la companyia.
Ja han destronat els sonny angels, la penúltima plaga mundial. Els influencers comencen a renegar per les xarxes socials dels mininadons amb ales que fins ara inundaven mòbils i ordinadors. Encara hi ha una multitud que pregunta per aquests a la nova botiga pop-up de Barcelona. Algun s’ha menjat hores de cua a la recerca d’aquests angelets kawaii i se n’ha anat amb les mans buides. Pop Mart no els distribueix.
"La febre dels labubus". És la frase més repetida a la cua. "Estan molt de moda", diu l’Alicia, de 26 anys, abans de gravar-se amb el mòbil amb un deix professional. És Alicia Holgado a TikTok: 1,5 milions de seguidors. Es veu bastant d’influencer per la botiga, sí, curiosos, col·leccionistes, joves d’uns vint anys amb la mare. La Judith i la Paula (25 anys) avui han fet cua dues vegades –una hora en total– per esperar que arribés estoc. "Són diferents i bufons", justifiquen la Nerea i el David, de 21 anys, després de tres quarts d’hora d’espera. "És el nadó més bonic que he parit mai", deixa anar emocionada una altra influencer. ¿Que per què creen tanta addicció? "Pel factor sorpresa", respon la Laura, de 21 anys, a punt d’entrar ja a buscar la seva capsa.
És l’unboxing de moda: les capses de labubus s’obren a TikTok amb crits d’eufòria i visualitzacions virals. Venen en blind boxes, capses sorpresa, l’última tendència pel que fa als ninots col·leccionables. Les que volen, les dels monstres virals, costen 19,20 €. N’hi ha dos tipus: "dret" o "assegut", és l’única opció que donen a elegir al taulell. El lateral de la capsa dona pistes dels set que et poden tocar, sis colors bàsicament, un de secret. És igual, els joves d’uns vint anys trenquen l’embolcall com si els toqués la loteria de Nadal. "¡Soc mama de família nombrosa!", és el crit de guerra després d’un unboxing múltiple. Els solen comprar per packs.
L’èxit de les capses sorpresa
"El negoci multimilionari que ven joguines en capses sorpresa". Així ho resumeix la revista Forbes. Pop Mart, a hores d’ara, té més de 500 botigues en una trentena de països diferents, uns 2,5 milions de seguidors entre Instagram i TikTok, i fins i tot un parc temàtic a Pequín. La de Barcelona és una botiga pop-up –tancarà el 15 de gener–, tot i que s’espera que hi hagi una obertura permanent després del furor desencadenat. "A partir d’aquest èxit –confirma la companyia– estem explorant activament oportunitats per establir botigues permanents a Barcelona i altres ciutats clau d’Espanya".
Notícies relacionades"Menys les edicions limitades –t’informa un empleat–, tot es compra en capsa sorpresa". I te’n dona una master class in situ amb paciència de professor. Ell també estava fent la cua interminable de dissabte a Pop Mart. "I aquí soc", somriu ara. Va començar a treballar dilluns a la botiga. Et podria parlar d’una tirada de qualsevol personatge. Té gairebé un centenar de ninots de col·lecció a casa.
Hi ha un postureig viral més enllà dels labubus. D’aquí han sortit uns quants personatges icònics de col·leccionista. Un grapat de noms també amb fenomen fan: Molly, Dimoo, Skullpanda, Hirono. La majoria d’edicions limitades van volar el cap de setmana, sobretot les de Nadal. Algunes ja es poden trobar a Wallapop pel triple de preu. Hi ha capses sorpresa per 15 € i figures XXL de 1.200 €. Es veu molta col·laboració: minions, Donald, Star Wars, de la Blancaneu a Stitch. "¡¡¡Mira, de la meva època!!!", diu una dona de quaranta anys que s’emociona al veure una colla dels ossos amorosos dels 80. I mentrestant, la humanitat se segueix fent la mateixa pregunta per terra, mar i TikTok: "¿Encara queden labubus?".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- Exclusiva Mamarazzis Andreu Buenafuente, fitxatge sorpresa d’RTVE
- Conferència a Brussel·les ¿Què ha trencat i què pot trencar Junts en la negociació amb el PSOE? Les claus de l’estratègia de Puigdemont
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034
- Així va l’Eurolliga La quarta victòria confirma la rehabilitació del Barça
- Tennis Alcaraz i Badosa treuen la millor versió per ficar-se a vuitens a Austràlia