El carrer d’Urgell estarà tallat al trànsit un any per les obres de FGC
Les afectacions per a la mobilitat, que s’iniciaran entre el 20 i el 23 de gener, estaran situades en dos trams: entre Rosselló i Còrsega i entre Buenos Aires i Francesc Macià.
El carrer d’Urgell es mantindrà tallat al trànsit a partir del pròxim 20 de gener i durant un any per les obres de prolongació de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquesta és, sens dubte, la novetat més important acabada d’anunciar pel Departament de Territori, per no dir directament que és gairebé una sorpresa, perquè en cap de les sessions informatives prèvies en les quals es van donar a conèixer les afectacions d’aquests treballs en la vida quotidiana de la ciutat es va posar sobre la taula aquesta dada.
Els talls de trànsit, que seran dos i que obligaran a reformular les rutes d’entrada i sortida de Barcelona, ja que afecten l’Esquerra de l’Eixample, estaran situats en el tram d’Urgell comprès entre els carrers de Rosselló i Còrsega, o sigui, just davant del recinte de l’Escola Industrial i a una sola travessia del nus de comunicacions que és la porta principal d’accés de l’Hospital Clínic, i, en segon lloc, entre el carrer de Buenos Aires i la plaça de Francesc Macià. Aquests seran, de fet, els noms de les futures noves estacions de Ferrocarrils, Hospital Clínic i Francesc Macià.
82 metres de profunditat
Avui dia, les dues zones ja estan en obres, però es tracta d’una fase dels treballs que podria ser qualificada de menor en comparació amb el que vindrà més endavant. Actualment, les obres amb prou feines toquen l’epidermis de la ciutat. S’està procedint des de fa mesos a la desviació de les canalitzacions de serveis i del clavegueram, res a veure, doncs, amb els més de 82 metres de pou que està previst excavar per condicionar les estacions.
En el cas de la zona més alta d’Urgell, entre Buenos Aires i Francesc Macià, el tall absolut serà un mes més tard, a partir del 23 de febrer, però la durada prevista de la interrupció serà semblant, un any. D’aquesta manera, durant gairebé tot el 2025 i fins a principis del 2026, els veïns de la zona tindran un paisatge similar al que ja tenen els que viuen a l’encreuament d’Urgell amb Consell de Cent, amb aquests tubs gegants que com un gran òrgan emergeixen del terra i amb la grua de la hidrofresadora enmig de la calçada. Serà un paisatge similar, però de més dimensions, perquè a Consell de Cent les obres consisteixen només en la perforació d’un pou de circulació, no d’una estació completa. Com a únic consol, el fet que les tanques més pròximes a les façanes dels edificis no seran de sis metres d’altura, sinó només de tres.
Notícies relacionadesMés enllà dels veïns, l’altre gran afectat és, sens dubte, el trànsit. Els equips de mobilitat de l’Ajuntament s’han enfrontat els últims mesos a un tetris de molt difícil resolució. ¿Com es poden redirigir els més de 31.000 vehicles que cada dia pugen per Urgell a l’altura de Roselló i els 18.000 que baixen per aquest mateix primer carrer des de Francesc Macià? El consell general, no ara, sempre, que predica l’Ajuntament és que, si es pot, el millor remei és el transport públic o la bicicleta. Però, dit això, els responsables de mobilitat han redefinit les rutes d’entrada i sortida de manera que carrers com Aribau, Casanova, Rosselló i Calàbria seran la xarxa prioritària per desembassar el trànsit de sortida (en el cas de Rosselló s’invertirà el sentit de la marxa) i Numància i Josep Tarradellas ho seran d’entrada.
En resum, s’acosta un any molt difícil a l’Esquerra de l’Eixample. Passat aquest període, les obres no hauran acabat. Urgell continuarà sent un embut de dos carrils de circulació fins que d’aquí cinc anys, aproximadament, acabin les obres de construcció de la nova xarxa de Ferrocarrils. Sobre el fet que fins ara no s’hagi anunciat una intervenció tan majúscula, és a dir, el tall absolut del trànsit a Urgell, fonts de Territori expliquen que ha sigut per culpa de la disponibilitat en el mercat de la maquinària necessària per realitzar els treballs. Els equips possibles necessiten més espai del que inicialment es va preveure.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apunt ¿Ocupats o imbècils?
-
Ofert per
- Ariadna Gil: "La mirada a una dona que abandona la seva família és diferent que si ho fa un home"
- Reestructuració bancària Espanya pagarà demà 4.575 milions del rescat europeu a la banca del 2012
- Sánchez demana renunciar a fons de la UE per reconstruir València