El radar que més multes posa a BCN és a la Meridiana
El controlador de velocitat a l’entrada de la ciutat per la C-58 i l’AP-7 registra 13.600 sancions cada mes, que en suposen 448 al dia i 19 cada hora.

La ciutat de Barcelona té una trentena llarga de radars de trànsit fixos, que controlen la velocitat dels vehicles que circulen al seu pas. Els 10 que més infractors cacen han acumulat prop de 150.000 multes en els 11 primers mesos del 2024. L’Ajuntament aposta per aquesta eina per mantenir la disciplina dels conductors quant a velocitat, un dels factors més decisius per reduir el nombre i la lesivitat dels accidents urbans.
Els radars de Barcelona vigilen diversos tipus de punts sensibles. Principalment, accessos a la capital, on s’ha constatat un incompliment recurrent del límit de velocitat en vies urbanes: 50 quilòmetres/hora com a màxim. Altres dispositius controlen entorns sensibles com ara entrades d’escoles, on el límit baixa fins a 30 quilòmetres/hora.
Segons dades facilitades pel consistori a EL PERIÓDICO, set dels deu radars més sancionadors estan en via de gran capacitat utilitzats per entrar i sortir de Barcelona. Els altres tres estan en àrees escolars. Junts han registrat 149.604 multes en els 334 dies que van de l’1 de gener i el 29 de novembre d’aquest any. La mitjana és contundent: 13.600 sancions cada mes, que suposen 448 al dia i 18,66 cada hora.
El més actiu és a l’avinguda Meridiana a l’altura del número 563, entre l’encreuament amb el passeig Santa Coloma i l’accés a les rondes. Fiscalitza els vehicles que accedeixen a la ciutat procedents de carreteres com la C-58 i la C-33/AP-7, on la velocitat màxima és molt superior. Només aquest radar ha caçat 30.567 conductors fins al 29 de novembre, fet que de mitjana suposa 91,5 multes al dia i 3,81 cada hora.
És evident, d’acord amb les dades, que molts vehicles no redueixen a temps la velocitat al passar de les autovies a l’avinguda. En aquest tram la Meridiana té avui un aspecte més semblant a una carretera que un carrer. La reforma de l’artèria preveu revertir aquesta sensació, si bé el tram en qüestió (Fabra i Puig – pont de Sarajevo) encara no té calendari.
Grans accessos
La segona posició del rànquing és per a un radar situat a la Ronda de Dalt en sentit Llobregat, a l’altura de Nou Barris. És el responsable de 26.872 multes, que suposen una mitjana diària de 80,5. Aquest va ser el plusmarquista del 2023, any en què va imposar 19.447 sancions, gairebé el 8% del total a la ciutat. També va ser el que més va recaptar: 741.175 euros.
La medalla de bronze se l’emporta el punt de control de la Via Augusta número 331, al costat de l’encreuament del passeig de la Bonanova. Aquí desemboca el trànsit procedent dels túnels de Vallvidrera, via ràpida amb peatge que enllaça Barcelona i el Vallès per sota de la muntanya de Collserola. Les seves xifres no disten gaire: 20.016 multes en 11 mesos, gairebé 60 al dia. L’any passat també va quedar en tercera posició.
El quart punt més sancionador és a la Diagonal 671, davant el parc Cervantes, porta d’entrada des del Baix Llobregat. Ja porta 18.336 multes (54,9 al dia). Curiosament, està ubicat a molt poca distància d’un altre radar molt actiu: el vuitè més multador (7.703 multes, una vintena al dia) és a la Ronda de Dalt, a l’altura del quilòmetre 4,8 en sentit Besòs, al districte de les Corts.
Notícies relacionadesLa Ronda de Dalt acull, de fet, tres radars del top 10. A més del de Nou Barris i el de les Corts, hi ha un altre control a Horta-Guinardó que suma més de set mil denúncies també. La Ronda Litoral només ha entrat en el top 10 amb un radar, el que està situat al túnel del Port Vell en sentit Besòs. Amb 38,3 multes al dia de mitjana, a finals de novembre ja havia retratat 12.778 infraccions.
Finalment, els tres radars restants de la classificació estan en entorns escolars diferents: al carrer Indústria amb Sant Quintí per protegir l’escola Miralletes i l’IES Moisès Broggi de Sant Martí; al carrer Numància amb Anglesola per a les escoles Ítaca i Anglesola de les Corts, i al carrer Entença amb Provença, per als centres Xirinacs i Entença de l’Eixample. Acumulen 10.351, 7.802 i 7.672 multes respectivament, és a dir, entre 20 i 30 al dia. Precisament el del carrer Indústria va ser el segon que més denúncies va motivar el 2023, unes 16.000.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet