La maquinista de l’atropellament de Montcada no va consumir drogues
Els resultats de laboratori contradiuen la prova inicial de saliva realitzada per la Policia Local, que va donar un resultat positiu per metamfetamina. En l’accident va morir una jove de 16 anys.
Els resultats de les anàlisis realitzades per un laboratori conclouen que la maquinista implicada en l’atropellament mortal d’una menor a Montcada i Reixac el dilluns 9 de setembre no havia consumit cap tipus de droga. Aquesta nova informació contradiu la prova inicial de saliva realitzada per la Policia Local, que havia donat un resultat positiu per metamfetamina. Aquest primer test ràpid, discutit des del primer moment, va ser qualificat pels Mossos d’Esquadra com a "no concloent ni definitiu" dos dies després de l’accident.
L’atropellament de la jove de 16 anys es va produir cap a les tres de la tarda, quan dues noies van intentar creuar les vies malgrat que la barrera del pas a nivell estava abaixada, segons va confirmar la consellera d’Interior de la Generalitat, Núria Parlon. Pel que sembla, després del pas d’un primer tren, les joves haurien interpretat que el perill havia passat i que creuar era segur, però un segon comboi que es dirigia de Portbou a Barcelona va atropellar una d’elles, que va morir poc després.
Un jutjat de Cerdanyola manté oberta una investigació sobre l’accident i espera que els Mossos d’Esquadra remetin l’atestat final. En paral·lel, Renfe també va iniciar una investigació interna, com fa habitualment en aquestes circumstàncies. La tragèdia va revifar el debat sobre la seguretat ferroviària a Montcada i Reixac, un municipi marcat per un alt índex d’atropellaments mortals en passos a nivell.
Després de l’accident, es va posar sobre la taula la necessitat de reforçar la seguretat en aquestes infraestructures mitjançant campanyes educatives dirigides als joves, la inclusió de l’educació viària a les escoles i la incorporació d’agents cívics per vigilar els passos a nivell.
El gener d’aquest any van començar les esperades obres per soterrar les vies del tren, un projecte que busca no només cosir els diferents barris del municipi, sinó també posar fi als atropellaments que han enfosquit la història de la localitat: 182 atropellaments en les últimes dècades. No obstant, la complexitat de la intervenció fa preveure que la finalització podria demorar-se almenys set anys.
450 milions d’euros
Notícies relacionadesEl projecte, que suposa una inversió de 540 milions d’euros, inclou també 30 milions addicionals per a la remodelació de l’estació de Montcada Bifurcació. Es tracta d’una de les obres de més envergadura a la cartera d’Adif, amb desafiaments tècnics significatius, com el pas del túnel per sota de l’aqüífer i del riu Ripoll.
L’obra inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres –i que s’enfonsarà fins als 35 metres de profunditat– pel qual passaran les vies de la línia R2, a més d’una tercera via que no tindrà andana per a trens regionals sense parada.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Protecció de l'entorn Com millorar el sòl per evitar inundacions: la matèria orgànica és la clau
- Economia domèstica ¿Com s’ha d’organitzar l’estalvi i la inversió a casa?
- Junqueras situa Salvadó com a nou director general d’ERC
- Els Mossos confirmen que Pegasus va espiar Aragonès sense aval judicial