Fons europeus

BCN propulsa turisme i comerç amb 2,5 milions per a projectes digitals

L’Ajuntament subvencionarà sensors intel·ligents a la Boqueria, una aplicació per a guies turístics i pantalles interactives a les botigues.

Es podran enviar notificacions als usuaris segons la seva ubicació i preferències

BCN propulsa turisme i comerç amb 2,5 milions per a projectes digitals
2
Es llegeix en minuts
Judith Cutrona
Judith Cutrona

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’Ajuntament de Barcelona donarà un nou impuls al turisme i al comerç de la ciutat amb 2,5 milions procedents dels fons europeus que destinarà a nou projectes digitals i innovadors. Set entitats, entre fundacions, associacions o organitzacions empresarials, han obtingut aquestes subvencions que pretenen millorar la digitalització de l’economia del visitant i enfortir el comerç local.

Implementar sensors intel·ligents per comptar persones a la Boqueria, desenvolupar una aplicació que faciliti la feina dels guies turístics, instal·lar pantalles interactives en botigues i promoure targetes digitals que permetin enviar notificacions personalitzades als usuaris basant-se en la seva ubicació i preferències són alguns dels projectes més destacats.

Augmentar l’atracció visual

Perquè el comerç local es revitalitzi davant la creixent centralització del turisme, la Fundació Barcelona Comerç impulsarà una plataforma per connectar els turistes amb el petit comerç de la ciutat. I, amb l’objectiu de modernitzar els comerços, augmentar l’atracció visual i facilitar el procés de compra, l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail (Comertia) instal·larà pantalles interactives a les botigues per millorar l’experiència dels clients i incrementar la visibilitat de productes i promocions. Aquestes pantalles permetran la interacció directa amb els usuaris i oferiran informació personalitzada i continguts dinàmics.

La mateixa associació també crearà targetes digitals que els usuaris podran desar al mòbil, semblants als bitllets d’avió que es guarden a la wallet. Aquestes targetes es podran descarregar a través de codis QR situats en punts clau com l’aeroport, estacions de tren i metro, i botigues. També permetran enviar notificacions personalitzades als usuaris partint de la seva ubicació i preferències, i rebran suggeriments adaptats per visitar botigues locals.

El projecte que es desenvoluparà a la Boqueria anirà a càrrec de l’associació de comerciants del mercat. La idea és implementar sensors intel·ligents avançats per al càlcul de persones i desenvolupar una plataforma personalitzada adaptada que generi mapes de calor i pugui monitorar en temps real la capacitat i el flux de persones. A més, proporcionarà estadístiques mensuals detallades, cosa que facilitarà la visualització d’indicadors de qualitat, temps i àrees de més atracció.

Un altre projecte és crear actius digitals en 3D dels principals elements patrimonials i integrar-los en canals de venda, de l’Associació del Clúster TIC Turisme de Catalunya, que també ha aconseguit el seu Hub City Guides, un programa que desenvoluparà una aplicació per a guies turístics que permetrà obtenir informació sobre els visitants. Amb les dades generades, es crearà un visor interactiu que establirà indicadors de seguiment de l’activitat, tant d’oferta com de demanda. En vista de la multitud d’esdeveniments que se celebren a Barcelona, el Gremi d’Hotels ha decidit desplegar una base de dades d’esdeveniments, que integrarà esdeveniments culturals, congressos i altres esdeveniments que impacten en la demanda turística.

Notícies relacionades

Bases de dades geolocalitzades

En la mateixa línia, la Pimec implementarà una plataforma que integrarà de manera dinàmica bases de dades geolocalitzades sobre població, activitat econòmica, consum, ocupació, mobilitat i medi ambient. Per la seva banda, Barcelona Sportstech HUB23 oferirà paquets personalitzats sota el concepte SportsTech aprofitant la intersecció davant aquests dos sectors.