La tecnologia genera un de cada dos euros de l’impacte econòmic
Jordi Valls durante una rueda de prensa /
Barcelona avança cap a un model econòmic de més coneixement i productivitat. Ho constaten dues dades de l’informe L’economia del coneixement a Barcelona. El VAB dels sectors intensius en tecnologia o coneixement 2018-2022, publicat per primera vegada per l’Oficina Municipal de Dades. La primera és que el conjunt de tots els sectors intensius en tecnologia o coneixement va generar un valor afegit brut (VAB) de 43.104 milions d’euros el 2022, pràcticament la meitat de l’economia de la ciutat (el 49,6%), xifra que suposa un de cada dos euros de l’impacte econòmic de Barcelona. L’altra és que l’evolució d’aquests sectors revela que van augmentar el seu VAB en un 38% del 2018 al 2022.
Per al tinent d’alcalde d’Economia, Jordi Valls, aquestes dades confirmen "l’encert en l’aposta que ha fet Barcelona" en l’economia del coneixement, "un dels principals motors econòmics" de la ciutat. Aquest model productiu engloba la investigació, la innovació i la tecnologia aplicades a sectors clau com la biomedicina, les telecomunicacions, la indústria del xip o el sector audiovisual, entre d’altres.
Notícies relacionadesSectors intensius
El informe analitza els sectors intensius en tecnologia i coneixement i els desagrega entre els sectors d’alta intensitat –que engloben la indústria intensiva en tecnologia (com les indústries químiques, fabricació de productes farmacèutics i vehicles de motor, entre d’altres), la informació i la comunicació, R+D, seus socials i arquitectura i enginyeria– i la resta de sectors intensius en coneixement. Aquí es troben les activitats financeres; el transport i serveis a les empreses; l’administració pública, educació, sanitat i serveis socials, i l’edició, serveis audiovisuals, activitats culturals i recreatives.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Seguretat Parlon admet més actituds violentes des de la pandèmia però nega un repunt de la perillositat a Catalunya
- Els germans Roca obriran un nou restaurant de cuina catalana
- Centres d’internament d’estrangers Junts assegura que Catalunya podrà tancar els CIE amb el traspàs d’immigració
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?