La tecnologia genera un de cada dos euros de l’impacte econòmic

Jordi Valls durante una rueda de prensa /
Barcelona avança cap a un model econòmic de més coneixement i productivitat. Ho constaten dues dades de l’informe L’economia del coneixement a Barcelona. El VAB dels sectors intensius en tecnologia o coneixement 2018-2022, publicat per primera vegada per l’Oficina Municipal de Dades. La primera és que el conjunt de tots els sectors intensius en tecnologia o coneixement va generar un valor afegit brut (VAB) de 43.104 milions d’euros el 2022, pràcticament la meitat de l’economia de la ciutat (el 49,6%), xifra que suposa un de cada dos euros de l’impacte econòmic de Barcelona. L’altra és que l’evolució d’aquests sectors revela que van augmentar el seu VAB en un 38% del 2018 al 2022.
Per al tinent d’alcalde d’Economia, Jordi Valls, aquestes dades confirmen "l’encert en l’aposta que ha fet Barcelona" en l’economia del coneixement, "un dels principals motors econòmics" de la ciutat. Aquest model productiu engloba la investigació, la innovació i la tecnologia aplicades a sectors clau com la biomedicina, les telecomunicacions, la indústria del xip o el sector audiovisual, entre d’altres.
Notícies relacionadesSectors intensius
El informe analitza els sectors intensius en tecnologia i coneixement i els desagrega entre els sectors d’alta intensitat –que engloben la indústria intensiva en tecnologia (com les indústries químiques, fabricació de productes farmacèutics i vehicles de motor, entre d’altres), la informació i la comunicació, R+D, seus socials i arquitectura i enginyeria– i la resta de sectors intensius en coneixement. Aquí es troben les activitats financeres; el transport i serveis a les empreses; l’administració pública, educació, sanitat i serveis socials, i l’edició, serveis audiovisuals, activitats culturals i recreatives.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques