La plaça d’Espanya perdrà dos carrils per obres d’FGC

La plaça d’Espanya perdrà dos carrils per obres d’FGC

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Carles Cols
Carles Cols

Periodista

ver +

La plaça d’Espanya perdrà dos dels seus sis carrils de circulació a partir del 13 de gener per les obres de construcció del futur túnel de Ferrocarrils de la Generalitat que unirà l’actual final de línia d’aquest punt de la ciutat amb l’estació de Gràcia. La reconfiguració dels carrils de la plaça es portarà a terme les matinades del 13 i el 14 de gener i, com a mínim, la pèrdua de dos carrils es prolongarà fins al març. I aquelles dues nits, a més, es procedirà a traslladar la parada de busos de la Gran Via, costat Llobregat, pel mateix motiu, és a dir, la necessitat d’instal·lar maquinària de grans dimensions que permeti construir al subsol de la plaça unes grans pantalles perimetrals.

Aquestes tasques vinculades a la prolongació de l’L8 de Ferrocarrils seran un avançament del monumental bypass de trànsit que afectarà l’Esquerra de l’Eixample a partir de finals de gener, quan està previst que el carrer d’Urgell quedi tallat a la circulació de vehicles en dos punts durant un any. La mesura, necessària per perforar dues estacions d’aquesta línia, una a l’altura de l’Hospital Clínic i l’altra, de Francesc Macià, obligarà a redirigir el trànsit per carrers que ja registren notables índexs d’intensitat mitjana.

Notícies relacionades

Sortida d’emergència

De manera simultània a l’inici de les obres a la plaça d’Espanya, els preparatius de la prolongació de la xarxa de Ferrocarrils tindran conseqüències també en dues zones més del seu recorregut. Al carrer de Muntaner, i també a partir del 13 de gener, s’ocuparà un carril de circulació entre Laforja i Avenir per perforar una sortida d’emergència similar a la que ja s’està executant a Urgell amb Consell de Cent. I a la zona de Gal·la Placídia hi haurà afectacions puntuals al trànsit a partir del 10 de gener, just a la zona en què es construirà l’intercanviador de passatgers d’una xarxa de Ferrocarrils, la del Baix Llobregat, a l’altra, la del Vallès.