Tanca la cotxera de Ponent i la seva flota es mou a la Zona Franca

Un vehicle de la línia 65 va ser l’últim en partir des del recinte, en terrenys on es construirà el pol d’investigació Biopol-Granvia

Tanca la cotxera de Ponent i la seva flota es mou a la Zona Franca
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La cotxera de Ponent de la xarxa d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), situada a la Gran Via de l’Hospitalet, va tancar ahir les seves portes per traslladar la seva activitat a partir d’ara a la Zona Franca. La instal·lació, que cessa les seves operacions després de 23 anys en funcionament, està afectada pel pla urbanístic Biopol-Granvia, que crearà un nou pol d’activitat econòmica vinculat a la investigació i les ciències de la salut en el tram final de l’avinguda de la Granvia de l’Hospitalet.

Les 13 línies que estaven operant des de Ponent sumen 21 milions de validacions a l’any. Es tracta de busos de les línies 13, 23, 46, 65, 70, 91, 107, 115, 125, V3, V11, D40 i la X2 Prat Xprés. La flota de totes aquestes línies es ressituarà a les instal·lacions de la Zona Franca.

A Ponent estaven treballant 450 persones. Només el personal d’implantació i manteniment de tecnologia (IMTEC) es mantindrà uns dies més a la cotxera abans de traslladar-se.

Un bus de la línia 65 (que cobreix el trajecte entre la plaça Espanya i el Prat de Llobregat) va ser l’últim en partir ahir al migdia de la cotxera abans del tancament. Passada la mitjanit, va arribar a les instal·lacions l’últim vehicle en servei, el de la línia 46, entre Plaça Espanya i l’aeroport.

Notícies relacionades

Més àmplia

La presidenta de TMB i primera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, va explicar que la instal·lació de la Zona Franca és "més àmplia". "Està més ben comunicada i més preparada per donar servei a les tecnologies de zero emissions", va destacar.