Global Traffic Scorecard 2024
Barcelona lidera el rànquing espanyol de temps perdut en embussos: 41 hores a l’any
Un informe estima que els conductors que diàriament entren i surten de la capital catalana perden el temps equivalent a més d’una setmana de treball a jornada completa.
Col·lapse de trànsit a Barcelona: la DGT insta a compartir cotxe per evitar el caos a les entrades a la ciutat

Barcelona és la ciutat espanyola on més temps es perd en retencions de trànsit. S’estima que els conductors que diàriament entren i surten de la capital catalana perden 41 hores a l’any, cosa que equival a més d’una setmana de treball a jornada completa. Així ho reflecteix l ’informe Global Traffic Scorecard 2024 de la consultora nord-americana Inrix, especialitzada en l’anàlisi de dades de mobilitat i l’ús d’intel·ligència artificial en aquest àmbit.
El Global Traffic Scorecard 2024 analitza les dades de mobilitat en les àrees més congestionades del món al llarg de tres anys, comparant retards en els viatges i tendències de desplaçament de l’àrea metropolitana de més de 900 ciutats de tot el món. En la seva anàlisi, Inrix defineix com a temps perdut la diferència entre un trajecte realitzat en hora punta i el mateix recorregut en condicions de trànsit fluid.
En el cas d’Espanya, Madrid es posiciona just darrere de Barcelona, amb 40 hores perdudes en embussos. Les segueixen altres ciutats com Sevilla (27 h), Palma de Mallorca (26 h) i València (22 h).
En l’àmbit català, altres ciutats que pateixen una elevada pèrdua de temps per trànsit són Mataró (22 h), Vilanova i la Geltrú (20 h), Girona (18 h), Figueres (17 h), Blanes (16 h), Manresa (14 h) i Tarragona (13 h).
Rànquing internacional
Malgrat liderar el rànquing espanyol, Barcelona no figura en el ‘top 10 ’ de les ciutats més congestionades a escala mundial ni europea. Aquestes llistes estan dominades per urbs amb problemes de trànsit molt més grans:
Rànquing Global:
Rànquing Europeu:
La DGT demana compartir vehicle
El Director General de Trànsit, Pere Navarro, va llançar fa pocs mesos una advertència contundent sobre la situació del trànsit a les grans ciutats, entre les quals incloïa Barcelona. Segons Navarro, les entrades i sortides d’aquestes urbs «estan al límit de la seva capacitat»,sobretot a primeres hores del matí,quan l’afluència de vehicles és màxima.
El principal problema, segons el responsable de la DGT, és que «en el 80% dels vehicles només viatja una persona», cosa que agreuja la saturació viària. Davant d’aquesta situació, Navarro va fer una crida a fomentar l’ús compartit del cotxe. Segons les seves estimacions, d’aquesta manera es podria reduir «a la meitat el nombre de cotxes, el consum de combustible i les emissions».
A més, Navarro va advertir que, sense mesures immediates, «qualsevol dia ens quedarem aturats» a les entrades i sortides de ciutats com Barcelona, Madrid o Màlaga, que ja operen al límit de la seva capacitat.
Mataró Barcelona Mobilitat DGT ( Direcció General de Trànsit ) Trànsit Carreteres Madrid Trànsit a Barcelona Cotxes Manresa Retencions Barcelona Embussos
- El germà de Mercè Camprubí, des de Nova York: "Van marxar junts i amb un somriure a la cara"
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"
- A Horta-Guinardó El cost per reparar una caldera deixa sense aigua calenta una guarderia pública de Barcelona
- Accident mortal Moren dos motoristes al xocar amb un cotxe que va envair el carril contrari a Riudarenes
- Malaltia a l’alça L’envelliment eleva les morts per pneumònia a Espanya a màxims històrics: més de 10.300 a l’any
- Ciberdelinqüència Un jutjat de Martorell obliga un banc a pagar els 17.000 euros robats per ciberdelinqüents a una clienta
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Espai emblemàtic El Teatre Capitol de la Rambla reobrirà la tardor del 2027 sota titularitat municipal
- Mercat de treball La jornada laboral tardarà fins a 30 anys a baixar a 37,5 hores setmanals sense una llei que la redueixi, segons UGT
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya