Global Traffic Scorecard 2024

Barcelona lidera el rànquing espanyol de temps perdut en embussos: 41 hores a l’any

Un informe estima que els conductors que diàriament entren i surten de la capital catalana perden el temps equivalent a més d’una setmana de treball a jornada completa.

Col·lapse de trànsit a Barcelona: la DGT insta a compartir cotxe per evitar el caos a les entrades a la ciutat

Barcelona lidera el rànquing espanyol de temps perdut en embussos: 41 hores a l’any

Efe

2
Es llegeix en minuts
Gisela Macedo
Gisela Macedo

Periodista

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Barcelona és la ciutat espanyola on més temps es perd en retencions de trànsit. S’estima que els conductors que diàriament entren i surten de la capital catalana perden 41 hores a l’any, cosa que equival a més d’una setmana de treball a jornada completa. Així ho reflecteix l ’informe Global Traffic Scorecard 2024 de la consultora nord-americana Inrix, especialitzada en l’anàlisi de dades de mobilitat i l’ús d’intel·ligència artificial en aquest àmbit.

El Global Traffic Scorecard 2024 analitza les dades de mobilitat en les àrees més congestionades del món al llarg de tres anys, comparant retards en els viatges i tendències de desplaçament de l’àrea metropolitana de més de 900 ciutats de tot el món. En la seva anàlisi, Inrix defineix com a temps perdut la diferència entre un trajecte realitzat en hora punta i el mateix recorregut en condicions de trànsit fluid.

En el cas d’Espanya, Madrid es posiciona just darrere de Barcelona, amb 40 hores perdudes en embussos. Les segueixen altres ciutats com Sevilla (27 h), Palma de Mallorca (26 h) i València (22 h).

En l’àmbit català, altres ciutats que pateixen una elevada pèrdua de temps per trànsit són Mataró (22 h), Vilanova i la Geltrú (20 h), Girona (18 h), Figueres (17 h), Blanes (16 h), Manresa (14 h) i Tarragona (13 h).

Rànquing internacional

Malgrat liderar el rànquing espanyol, Barcelona no figura en el ‘top 10 ’ de les ciutats més congestionades a escala mundial ni europea. Aquestes llistes estan dominades per urbs amb problemes de trànsit molt més grans:

Rànquing Global:

                      Rànquing Europeu:

                                          La DGT demana compartir vehicle

                                          El Director General de Trànsit, Pere Navarro, va llançar fa pocs mesos una advertència contundent sobre la situació del trànsit a les grans ciutats, entre les quals incloïa Barcelona. Segons Navarro, les entrades i sortides d’aquestes urbs «estan al límit de la seva capacitat»,sobretot a primeres hores del matí,quan l’afluència de vehicles és màxima.

                                          Notícies relacionades

                                          El principal problema, segons el responsable de la DGT, és que «en el 80% dels vehicles només viatja una persona», cosa que agreuja la saturació viària. Davant d’aquesta situació, Navarro va fer una crida a fomentar l’ús compartit del cotxe. Segons les seves estimacions, d’aquesta manera es podria reduir «a la meitat el nombre de cotxes, el consum de combustible i les emissions».

                                          A més, Navarro va advertir que, sense mesures immediates, «qualsevol dia ens quedarem aturats» a les entrades i sortides de ciutats com Barcelona, Madrid o Màlaga, que ja operen al límit de la seva capacitat.