Última hora
Un mort i un ferit crític en una explosió al port de Barcelona
Una explosió al moll de l’Energia del port de Barcelona aquest dimarts al matí ha deixat una persona morta i una altra en estat crític, a més d’altres ferits menys greus. L’incident ha provocat l’activació de la fase d’emergència del pla d’autoprotecció de la infraestructura i l’alerta del Plaseqcat. A més, l’Ajuntament de Barcelona ha activat el Pla d’Emergència Municipal per risc químic en fase d’alerta.
Els serveis d’emergència han rebut l’avís cap a les 10.40 hores d’aquest dimarts, tot i que des d’una mica abans es podia veure una columna de fum des de diversos punts de la ciutat. Durant unes tasques de manteniment l’empresa Terminales Portuarias, SL (TEPSA), situades al número 5 del carrer Port de Gènova, ubicada dins d’aquesta zona portuària, ha explotat un tanc de transport d’acetat de metil, un producte altament inflamable, tot i que no tòxic.
Diversos operaris han resultat afectats per l’explosió. Un d’ells ha mort per greus cremades, mentre que n’hi ha un altre en estat crític que ha sigut traslladat a l’hospital a causa de les ferides que ha patit. Segons diverses fonts té bona part del cos afectat per cremades causades per la deflagració. També hi ha altres ferits de menor gravetat.

Efectius dels Bombers de Barcelona, Bombers de la Generalitat, Mossos d’Esquadra, Guàrdia Urbana de Barcelona, Policia Portuària i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) s’han desplaçat al lloc dels fets. Una hora després de l’explosió, els Bombers de Barcelona han confirmat que el foc ha estat extingit. Un total d’11 dotacions de bombers han treballat a la zona, a més de quatre ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).
Port de Barcelona ha informat que s’han tancat tots els accessos al moll de l’Energia. Es manté un perímetre de seguretat per garantir la intervenció del cos de Bombers. De manera preventiva, les empreses del voltant han confinat el personal.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa