Mobilitat

El tall d’Urgell per les obres d’FGC omple Rosselló de vehicles

El corte de Urgell por obras transforma Rosselló en una caravana incesante de coches

El corte de Urgell por obras transforma Rosselló en una caravana incesante de coches / MARC ASENSIO CLUPÉS

1
Es llegeix en minuts
Carles Cols
Carles Cols

Periodista

ver +

El carrer de Rosselló es va despertar ahir amb una incessant processó de vehicles en l’estrena com a ruta alternativa al tall de trànsit que durant un any, segons les previsions del Departament de Territori, inutilitzarà Urgell per culpa de les obres de prolongació de la xarxa de Ferrocarrils per sota de l’Eixample. Sense agents de la Guàrdia Urbana a les cantonades, almenys fins ben sortit el sol, i fiant la fluïdesa de trànsit a les mesures preses i els nous senyals de circulació instal·lats, els conductors van encaminar els seus passos per Rosselló en sentit Llobregat, o sigui, en la direcció oposada a la que fins diumenge tenia aquest carrer. Més enllà d’una caravana lenta però sense pausa, les primeres hores d’ahir, dia assenyalat en vermell al calendari dels responsables de la mobilitat a Barcelona, van transcórrer sense més contratemps.

Urgell ha quedat tallat a l’altura de l’Escola Industrial i a partir del 23 de febrer ho estarà també a l’altura de Buenos Aires per la mateixa raó, les obres de Ferrocarrils. És un carrer important en la xarxa bàsica de la ciutat, utilitzada de mitjana per uns 31.000 vehicles al dia, tot i que amb l’anunci imminent del tall de trànsit s’ha aconseguit, segons dades de l’Ajuntament, que el volum de turismes s’hagi reduït un 30% en aquesta primera jornada d’afectacions. Una bona part dels que encara utilitzen Urgell són els que ara s’hauran de canalitzar a través de Rosselló, que fins a Calàbria era des de fa anys un recés de pau viària. Els responsables del redisseny del trànsit mentre durin les obres confien que part d’aquest volum de cotxes trobarà rutes diferents, per exemple a través de Casanova, però el puzle serà impossible de resoldre si una part dels que utilitzen habitualment el cotxe en lloc del transport públic podent fer-ho no canvien d’hàbits.