Tendències
La febre pels perfums àrabs arriba a Barcelona
L’últim any han obert diverses botigues especialitzades després de l’èxit en les xarxes socials d’aquestes fragàncies
La cosmètica coreana prolifera a Barcelona: ja hi ha gairebé el doble de botigues que fa tres anys
Febre per les labubus: la botiga Pop Mart de Barcelona continuarà oberta fins a l’1 de març

Ja fa vuit anys que l’Ahmed regenta Libasut Taqwa, una petita botiga del carrer de la Cera, al barri del Raval de Barcelona, on ven vestits, complements i perfums àrabs. Fins ara, les colònies no eren el principal actiu del seu negoci, però tot va canviar fa uns mesos. «No en venia gaire [de perfum], i ara venen a preguntar-me directament si en tinc», assegura aquest comerciant, que afegeix que el perfil del seu client, abans bastant limitat a dones musulmanes, s’ha diversificat. «Aquí ve tothom»,es congratula.
Si l’Ahmed ha notat aquest augment d’interès dels seus clients pels perfums no és casualitat. Ja fa uns mesos que aquestes fragàncies s’han posat de moda, especialment a través de xarxes socials com TikTok, i cada vegada són més els negocis de Barcelona que aposten per tenir-ne.
I és que, si fem cas a les dades de TikTok, que les seves tendències virals tinguin traducció en els hàbits de consum no té res d’estrany. Segons una enquesta que la companyia va fer el 2022, amb una mostra de 1.000 persones a Espanya, el 88% dels usuaris asseguren haver descobert noves fragàncies en la plataforma i el 76% afirmen que aquesta xarxa social els ha aportat noves idees sobre elsperfums.
Són xifres que no sorprenen la Gauli, una de les treballadores d’Elixir Perfumes, una botiga dedicada exclusivament a colònies àrabs que va obrir a finals de setembre a les Galeries Maldà i que és propietat del fons d’inversió Zubi Invest. Segons aquesta empleada, al voltant del 80% dels clients que arriben a la botiga venen de TikTok. «Estem molt amagats, si venen a la botiga és a propòsit», assegura.
Èxit a Madrid
La Gauli creu que si s’ha obert aquesta botiga al Gòtic és per l’èxit rotund que va tenir la primera botiga del grup, que va obrir el maig passat a Madrid després d’uns mesos en què el negoci només funcionava a través d’internet. «Hi havia gent que anava de Barcelona a Madrid expressament a comprar», assegura la dependenta.
El furor s’explica, en part, perquè hi ha gent que prefereix les fragàncies àrabs a les occidentals. «Els perfums àrabs, en general, tenen una concentració més alta d’oli. Són mes intensos i tarden més a ser absorbits per la pell», assegura la Gauli. Un altre element distintiu són els embalatges: l’embalatge acostuma a ser molt extravagant. I finalment hi ha un important factor preu: «Per més o menys la meitat del que costa una marca qualsevol, t’emportes un perfum àrab», defensa la dependenta de les Maldà.
És un diagnòstic amb què coincideix la Basi, que fa només dos mesos va obrir la perfumeria àrab Trendy BDN al carrer del Lleó de Badalona. «A la meva botiga no hi ha res que passi dels 120 euros, i la majoria de perfums no passen dels 50», assegura aquesta dependenta, que va obrir Trendy per convertir la seva passió en negoci. «M’apassionen els perfums àrabs des de fa anys, així que quan em vaig quedar sense feina em vaig decidir a fer el que m’agrada», explica.
Les perfumeries àrabs van traspassar les fronteres de la ciutat de Barcelona fa anys. Ja hi ha almenys un d’aquests negocis a Badalona, l’Hospitalet, Rubí i Sabadell, on el 2023, Derek Chamizo, conegut com YoutuberMillonario, va obrir la seva botiga Riberka.
Més que imitacions
Notícies relacionadesUn altre dels factors que ha propiciat l’èxit de la perfumeria àrab és el món de les ‘dupes’, fragàncies que miren d’imitar marques occidentals i que acostumen a ser alternatives molt més econòmiques a les firmes internacionals i fins i tot als exclusius perfums del mercat. Tot i que la Basi aclareix que l’univers de la perfumeria àrab va molt més enllà: «No tots són imitacions, n’hi ha alguns que tenen dissenyadors exclusius que han passat per grans marques europees», assegura.
A més de companyies especialitzades en ‘dupes’, com Maison Alhambra, hi ha una infinitat de marques àrabs amb fragàncies pròpies. A Shukran, la botiga de perfums que regenta Sabbir Hussain a la ronda de Sant Antoni des de fa poc més d’un any i mig, algunes de les més venudes són Lataffa, Arman i Armaf. Hussain assegura que aquesta última és una de les preferides «de la gent d’Europa», tot i que la seva clientela sigui «de totes les cultures».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques