Les obres de l’L8 causen un guèiser en ple Eixample
La incidència, que va afectar a unes 217 vivendes, es va resoldre en unes hores, però així i tot molts veïns van estar sense aigua fins a la nit.
Les obres de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat, amb què el Govern pretén unir les línies Llobregat-Anoia i el Vallès, van causar ahir una espectacular fuita d’aigua al carrer de Rosselló amb Comte d’Urgell, en ple Eixample de Barcelona, just en una cantonada del recinte de l’Escola Industrial, segons va confirmar la Conselleria de Territori a aquest diari.
La incidència va durar prop d’una hora i va obligar Aigües de Barcelona a tallar el subministrament d’unes 217 vivendes, segons informa la companyia. A les 16.30 hores, una hora després del succés, s’estima que unes 186 llars seguien sense aigua. Segons va poder saber aquest diari, la majoria dels afectats van recuperar l’accés a l’aigua corrent entre la mateixa tarda i ahir a la nit. L’única instal·lació que queda per reparar és l’Escola Industrial, l’accés de la qual es restablirà a partir de demà.
La fuita d’aigua es va produir cap a migdia dins del perímetre de les obres i va ser resolta passades les tres de la tarda. A aquella hora Aigües es va veure obligada a tallar el subministrament a desenes de veïns. L’avaria es va produir com a conseqüència d’una "incidència en una canonada", segons la companyia, i més en concret, a causa d’una canonada que va sortir de lloc, com va explicar un bomber allà desplaçat a aquest diari. Les imatges d’aquesta espècie de guèiser urbà ràpidament van començar a circular per les xarxes socials.
Martí, veí de la zona, es va assabentar de la incidència a través d’X. El mateix li va passar a Bárbara, veïna del carrer de Rosselló, que també va baixar al carrer per assabentar-se de què estava passant. "Jo m’he assabentat pel mòbil de per què ens havíem quedat sense aigua. Hem trucat a la companyia i sortia un avís que deia que Aigües estava gestionant una avaria molt greu", va explicar Bárbara acompanyada del seu fill.
Connexió de Ferrocarrils
Les obres de l’L8 corresponen a la prolongació de la línia de FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions. Els treballs en aquest entorn implicaran una profunditat de 80 metres i la utilització d’una maquinària de grans dimensions. En les últimes setmanes, a la zona afectada s’han portat a terme tasques de senyalització i semaforització i de reconfiguració i ampliació de carrils.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Planta tancada el 2011 Cercs reclama demolir l’antiga (i contaminada) central tèrmica
- Nou mussol a Catalunya
- La ‘vella Espanya’ de Melody guanya el Benidorm Fest amb castanyoles
- Nadine Sierra: «Hem de lluitar contra la violència, l’agressivitat i els que volen dividir-nos»
- La crisi de l’habitatge es polaritza encara més a Mataró
- Josué Canales: "Els meus germans no tindran els problemes que jo vaig tenir"
- Aitor Ariño: "En el Barça es viu del futbol. Si fiquen la piloteta, funciona; si no, no"
- El Barça cau per primera vegada a la història al Johan
- Flick enterra el debat: "Ara Szczesny és el número u"
- L’Espanyol trastorna el Madrid