L’L4 quedarà tallada a l’estiu entre Maragall i Trinitat Nova

Una estación de metro de la L4

Una estación de metro de la L4 / TMB

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ho saben bé els viatgers de Rodalies i els usuaris del metro. En infraestructures tan rígides com aquestes, qualsevol projecte de millora porta sota el braç un tall del servei. Per mirar de minimitzar les molèsties, TMB sol programar aquestes actuacions a l’estiu, i això és el que està previst a l’L4 entre finals de juny i finals d’agost. En els mesos en què baixa la demanda, la línia quedarà sense servei entre les parades de Maragall i Trinitat Nova. Objectiu: renovar-ne les vies per guanyar fiabilitat i reduir les vibracions.

El projecte va sortir a concurs el juny del 2023 amb un pressupost base de licitació d’uns 16 milions d’euros. A l’octubre, després que TMB hagués rebut tres ofertes, l’obra es va adjudicar a l’empresa COMSA, un vell conegut de l’obra pública, per 15,8 milions d’euros, IVA inclòs.

Menys viatgers

Notícies relacionades

Al principi, la idea era abordar la reforma de les vies en dues fases: una primera durant la Setmana Santa i la segona a l’estiu. Però finalment s’ha optat per concentrar-ho tot en els mesos en què l’estadística assenyala que l’afluència de viatgers, amb l’aturada educativa i les vacances laborals, baixa considerablement.

TMB no concreta la data exacta de l’inici del tall però un portaveu sí que avança que l’L4 estarà afectada "entre finals de juny i finals d’agost", una cosa que encaixa perfectament amb el que ha passat als estius anteriors, quan sempre s’ha produït una certa concentració estival d’intervencions al soterrani per entorpir al menys possible la rutina dels ciutadans.