Banca. Projecte solidari

Mediolanum Aproxima dona 396.349 € amb 34 iniciatives socials

El projecte, que incideix a la Zona Nord-Est i les Illes, multiplica el seu impacte solidari el 2024 gràcies a la implicació directa dels Family Bankers i dels seus clients

PROJECTE benèfic

La recaptació a tot Espanya durant el 2024 va superar els dos milions d’euros

La fundació va impulsar una campanya de recaptació de fons per la dana

Padrinos y madrinas de la Zona Noreste e Islas en la 4ª convención de Mediolanum Aproxima

Padrinos y madrinas de la Zona Noreste e Islas en la 4ª convención de Mediolanum Aproxima

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Amb l’objectiu de recolzar ONGs i fundacions, majoritàriament locals, el 2014 va néixer Mediolanum Aproxima, un projecte d’acció social de Banco Mediolanum que incideix sobre l’entorn més pròxim, treballant en aspectes com la integració sociolaboral de persones amb discapacitat o el suport a col·lectius en risc d’exclusió social.

A través de la implicació directa dels Family Bankers i dels seus clients, el projecte col·labora amb organitzacions sense ànim de lucre que creuen que per arribar lluny cal mirar a prop. Així, actuen com a padrins de les ONGs seleccionades sent el nexe entre les organitzacions i els clients, encarregant-se de presentar els projectes solidaris que es desenvolupen a la seva zona per aconseguir molt més que una aportació econòmica. "Comptem amb un model innovador d’acció social basat en les relacions.

L’important creixement de les donacions ens demostra el gran paper que juguen els nostres Family Bankers, padrins i padrines de les iniciatives, per connectar els nostres clients amb entitats, la majoria de les vegades locals, que ajuden tota mena de col·lectius vulnerables", va explicar Montse Prats, responsable d’Acció Social de Banco Mediolanum. Des del 2019, amb l’arribada a Espanya de la Fundació Mediolanum (delegació de la fundació Fondazione Mediolanum), es van multiplicar els recursos i resultats de les iniciatives dirigides al col·lectiu de la infància. Així, la fundació actua de multiplicador econòmic doblant la recaptació econòmica que s’aconsegueixen en aquelles iniciatives solidàries que ajuden directament nens i nenes. Durant el 2024, Mediolanum Aproxima va aconseguir recaptar 2.053.384 euros, projecte que ha donat des de l’any 2014, 7.686.535 euros.

Fons per als afectats per la dana

A més de les accions impulsades pels padrins i padrines al llarg de tot l’any, el 2024, arran de l’impacte de la dana al llevant espanyol, Banco Mediolanum i la Fundació Mediolanum a Espanya van impulsar una campanya de recaptació per a Creu Roja. La fundació va impulsar una campanya de recaptació de fons durant una setmana amb què va aconseguir arribar als 528.688 euros. Des d’un inici, Fundació Mediolanum va anunciar que duplicaria l’import, fins a un màxim de 1.000.000 euros, per la qual cosa finalment va aportar 528.688 euros més fins a arribar a la xifra final de 1.057.376 euros destinada a finançar assistència bàsica, allotjament i recuperació per a més de 75.000 famílies de la resiliència comunitària. "Estem molt agraïts amb la nostra comunitat per la gran resposta a la catàstrofe de la dana, així com al suport de Delegació a Espanya de la Fundació Mediolanum i de l’entitat. Aquests són moments en què l’acció social i els valors que promovem des de Mediolanum cobren encara més sentit", va concloure Montse Prats.

Iniciatives 2024

Durant l’any passat es van portar a terme 34 iniciatives solidàries a la zona, amb una donació total de 396.349 euros davant 344.360 euros del 2023, és a dir un 15% més. Els fons s’han destinat a múltiples projectes socials entre els quals es troben:

DAssociació Autisme amb Futur: intervenció psicoemocional a través d’estratègies per al desenvolupament d’habilitats de comunicació, competència social, regulació emocional i conducta per a nens, nenes i joves amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEIA), a fi de millorar el seu benestar emocional i qualitat de vida.

Notícies relacionades

DFundació La Nineta dels Ulls: projecte que planteja el desenvolupament d’una aplicació mòbil innovadora per millorar la detecció precoç del retinoblastoma (el càncer ocular més freqüent en nens menors de 6 anys) i altres patologies oculars mitjançant l’anàlisi d’imatges adquirides utilitzant un smartphone.

DFundació AVAN: ajut econòmic per a la construcció del nou centre de la fundació "Petit Avant" de Terrassa (Barcelona) per ampliar les seves ajudes als menors d’aquesta localitat que estimen en nivells del 2%.