56 minuts i 42 segons

Kiplimo polvoritza el rècord del món amb una gesta per al record a la Mitja Marató de Barcelona

L’ugandès s’imposa sense rival reduint a 48 segons la plusmarca, mentre que la kenyana Joyceline Jepkosgei revalida la victòria batent el rècord de la prova femenina

Mitja Marató Barcelona 2025, en directe: guanyadors, classificació i resultats

Jacob Kiplimo, con la bandera de Uganda, tras batir el récord del mundo en la Media Maratón de Barcelona.

Jacob Kiplimo, con la bandera de Uganda, tras batir el récord del mundo en la Media Maratón de Barcelona. / LORENA SOPENA / EUROPA PRESS

2
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Periodista

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El d’aquest diumenge ha sigut un matí memorable en la història de l’esport a Barcelona, que queda registrada als annals de l’atletisme per un portentós rècord del món i, també, pels més de 30.000 corredors inscrits, una participació massiva en una carrera popular. La Mitja Marató de Barcelona, la segona més multitudinària d’Europa després de la de Múnic, s’ha coronat en l’elit de la mà de Jacob Kiplimo, que ha fet miques l’actual plusmarca mundial al completar el circuit en 56 minuts i 42 segons, una gesta inèdita: mai ningú abans havia corregut 21 quilòmetres en menys de 57 segons, com l’atleta ugandès ha aconseguit aquest 16 de febrer per al record.

A l’heroïcitat de Kiplimo s’ha afegit una altra més, la de Joyceline Jepkosgei, que va revalidar el seu domini en la prova femenina tornant a batre el rècord de la carrera. La kenyana ha millorat el temps que va aconseguir en la seva victòria el 2024, al reduir-lo en 16 segons. Jepkosgei ha completat el recorregut en 1.04:13.

Sense llebre ni rival que hagi sigut capaç d’igualar la velocitat que augurava una marca sense precedents gairebé des de l’inici del recorregut, Kiplimo ha rebaixat el rècord mundial a 48 segons, que estava en poder de l’etíop Yomif Kejelcha des del 2024, quan va vèncer a la Mitja Marató de València. L’ugandès recobra així el tron que ja va ocupar entre el 2021 i el 2024.

«Vaig començar fort, volia fer una gran carrera però no esperava batre el rècord mundial», ha afirmat l’atleta després de proclamar-se guanyador, en declaracions recollides per France Presse. «A mesura que avançaven els quilòmetres i veia que anava al ritme del rècord, vaig pensar que havia de mantenir aquest ritme tant sí com no», ha comentat el plusmarquista, afavorit per unes condicions meteorològiques afables, sense vent a Barcelona aquest diumenge i una temperatura d’uns 13 graus.

Kiplimo ha superat amb escreix els seus oponents. La segona plaça de la mitja marató masculina se l’ha adjudicat Geoffrey Kipsang Kamworor (58.44), mentre que el tercer lloc ha sigut per a Samuel Nyamal Mailu (59.40).

Notícies relacionades

En la categoria femenina, Jepkosgei ha fet valdre els pronòstics i s’ha imposat millorant la marca de la Mitja Marató de Barcelona, que ella mateixa ostentava. També sense llebre que li imprimís ritme, la kenyana es va escapar aviat dels seus contrincants, camí a renovar la victòria. El podi el van completar el seu compatriota Gladys Chepkurui (1:06:25) i l’etíop Alemtsehay Bimr Zerihun (1:08:19).

A les proeses dels guanyadors, se suma el gran nombre d’inscripcions a la Mitja Marató, la més alta registrada en la cursa, que s’organitza des del 1991. Mai abans s’havien repartit tants dorsals al circuit barceloní, amb inici al passeig Picasso i final al carrer Pujades. Per primera vegada, el 40% de les persones que han pres la sortida són dones i la xifra de participants estrangers s’ha situat en un percentatge similar.