Els usuaris de l’iPhone ja poden pagar amb la T-mobilitat

La mala sort de la T-mobilitat no sembla tenir sostre. Ja no són només els més de vuit anys de retard que acumula el títol de transport universal per a Catalunya. O la lenta velocitat de creuer de la integració tarifària de tot el territori, que hauria d’acabar aquest any. O el cobrament per distància recorreguda que havia de ser l’ADN de l’invent i ara sembla que perd força a favor d’un bitllet únic amb tarifa plana. És també la maledicció de la tecnologia, que no ha fet més que fer la traveta al projecte. L’última pedra és dins dels iPhone, els telèfons que Apple construeix amb una gelosa política de software amb un xip que és com la fórmula de la Coca-Cola. Fa dos mesos es va anunciar que a la fi es podrien utilitzar com a títol de transport (per pagar, tot i que ja servien per recarregar els abonaments), però dimecres de la setmana passada, l’empresa de la poma va retirar les dues aplicacions de la T-mobilitat per a sorpresa dels usuaris. Problemes burocràtics. Afortunadament, ahir a la tarda van tornar a aparèixer.
Estatus legal
La cosa va de tecnologia, però el problema en qüestió és molt elemental. Segur que els ha passat al tramitar alguna cosa amb l’administració: falta un paper... Per això Apple va decidir retirar les dues apps de la T-mobilitat: la que porta el mateix nom i serveix per recarregar el títol de transport, i l’estrenada el 20 de desembre –Cartera T-mobilitat–, que s’utilitza per pagar el bitllet. Pel que sembla, la companyia va requerir a l’ATM una documentació concreta sobre el seu estatus legal (és un consorci format per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona), en compliment amb l’estricta legislació europea. Fonts de l’ATM asseguren que aquests papers es van tornar a enviar el mateix dimecres, de manera que les apps "podrien estar de nou disponibles al més aviat possible". Així ha sigut.
- Mobilitat sostenible a Catalunya Adeu als abonaments gratuïts de Rodalies Renfe: s’haurà de pagar a partir d’aquesta data
- Conflicte per l'entrada a un garatge a L’Hospitalet: unes jardineres substitueixen els pilons que van enfrontar a dos blocs
- Adeu a les transferències entre pares a fills: el que passa si Hisenda descobreix que tens de sobte uns diners inesperats
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- Més de 200 pisos de lloguer emergeixen a la zona del canal nàutic de Badalona