‘Superluxe’ en un hotel per als assistents a l’MWC

El Monument mobilitzarà una plantilla de 170 professionals perquè els clients que ocupen les seves 84 habitacions i vagin als dos restaurants amb estrella que té l’establiment es puguin sentir còmodes després de les jornades de la fira

‘Superluxe’ en un hotel per als assistents a l’MWC
5
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Per més edicions que es compleixin des del 2006, la celebració del Mobile World Congress (MWC) continua sent la gran prova de foc per als hotels barcelonins, que compten amb el doble repte de treballar al 100% d’ocupació i mantenir un servei de 10 que garanteixi la fidelitat d’un congrés que deixa una pluja de milions a la capital catalana. No és l’única fira que omple la ciutat, però sí la que té un impacte més gran en pernoctacions, preus mitjans dels hotels, consums de restauració i de molts altres serveis que inclouen de la Fira al transport. I l’allotjament juga un paper estrella en l’engranatge; així que no és estrany que hotels de luxe com el Monument, al cor de l’Eixample, visquin cada edició amb més experiència, però amb l’emoció d’una revàlida: "No ens podem permetre cap error".

Ho va confessar la seva directora general, Mónica Subirats, que va relatar a EL PERIÓDICO junt amb el seu equip com viu un hotel gastronòmic de categoria GL (gran luxe) els preparatius per acollir el rei dels congressos, en termes d’afluència i impacte econòmic. "L’MWW és importantíssim per a la ciutat, et recorda qui ets i que estàs allà", en la primera línia, reflexiona. L’esdeveniment començarà dilluns i els seus participants estan desembarcant a la ciutat des de divendres passat, però els hotels preparen la cita a la recambra des de fa mesos i en els últims dies afinen la seva maquinària per distribuir habitacions i atendre un univers de peticions personalitzades de serveis de tot tipus. "És més complexa la feina abans que durant el congrés, perquè una vegada aquí són un client fàcil i ideal: matinen, esmorzen ràpid, se’n van aviat a la Fira, tornen a les set o les vuit del vespre, es preparen per sortir a sopar i tornen a dormir", va detallar.

No hi ha un ús intensiu de l’hotel, destaquen, perquè (tret que algun participant viatgi acompanyat) s’allotgen individualment en habitacions dobles. Això suposa que per l’hotel ple circulin moltes menys persones que en altres situacions, quan pernocten parelles o famílies. Es tradueix en menys concentracions de clients a l’hora de l’esmorzar (ràpid i frugal malgrat el gran bufet que s’ofereix al restaurant Glasss del terrat) i menys feina a l’hora de netejar i preparar diàriament les habitacions, a l’estar ocupades per només una persona que gairebé no fa vida a l’habitació. Malgrat això, l’hotel desplega l’operació de personal més gran de l’any, va afegir Subirats, a la recerca de l’excel·lència i en dies de preu màxim anual.

No reforcen plantilles però cancel·len els dies lliures del personal tota la setmana (es fan abans o a posteriori) perquè estigui actiu tot l’equip. Seran un total de 170 professionals, incloent-hi l’allotjament i els seus restaurants (és un dels tres únics hotels gastronòmics d’Europa que suma un tres estrelles Michelin i un altre amb una, Lasarte i Oria), així com els serveis de neteja externalitzats, però que majoritàriament compten sempre amb els mateixos treballadors. Aproximadament hi ha dos empleats per hoste aquests dies.

Fa anys allotjaven grups més grans, però a poc a poc "els que arriben a l’MWC ja coneixen la ciutat, restaurants i hotels i de vegades fidelitzen els llocs on van", va explicar. Fa una setmana que l’agència organitzadora (amb una quota de 21.000 habitacions reservades a la ciutat, a les quals s’afegeixen les dels que ho fan pel seu compte) els va detallar els grups concrets i els seus noms i necessitats d’allotjament. I ja fa temps que van rebre la petició avançada de destinar la seva millor suite, l’Enric Batlló, per al líder d’una important companyia, va dir Maria Rosa Muñoz, coordinadora d’esdeveniments. En aquesta ocasió el grup més gran és una delegació de 20 persones.

Benvinguda a la carta

En paral·lel, les empreses (allotjades o no) fan contractació de múltiples serveis, com un esdeveniment còctel de benvinguda que tindrà lloc ja aquest diumenge a la tarda per a unes 200 persones a la planta àtic i terrassa. O la privatització del seu restaurant Lasarte, per a un grup d’unes 30 persones. La "flexibilitat" serà una altra de les consignes quan algun petit grup improvisi una reunió a la planta baixa.

El director de qualitat, Josep Maria Cuesta, va reiterar la idea que res pot fallar aquests dies. "S’ha de donar el 100%". Els seus serveis de bugaderia són instruïts en aquest nivell de perfecció i la decoració de les habitacions es repassa una i mil vegades. Els llençols es canvien un dia sí i un no, tret d’incidències. El personal de neteja suposa 25 persones, i la part d’aquest equip que no és habitual rep dos dies d’entrenament amb supervisors per aprendre els protocols. No obstant, la majoria dels clients mantenen "gairebé impol·luta l’habitació", al passar-se la major part de la jornada a la Fira i en sopars.

Cuesta va afegir que el dia clau és el de l’arribada. Es rep cada client amb un detall de benvinguda: vi, pernil, cava... Prèviament també cal saber si l’hoste beu alcohol, si menja porc, si és vegà o té intoleràncies, ja que arriben congressistes d’arreu del món, tot i que el nord-americà acostuma a ser el més comú en aquest hotel. També es manté lluent el gimnàs, en ús des de les sis del matí .

Notícies relacionades

Els seus guies per moure’s fora de l’hotel són els conserges, que faciliten informació, reserves per a restaurants o oci i altres serveis. Dins de l’hotel, personalitzant l’estada, destaquen els guest relations. Óscar Morais, assistent de Front Office Manager, que inclou aquests àmbits i la recepció, va relatar el treball previ de fa setmanes per arrodonir l’experiència a cada habitació.

Una menció destacada mereixen els fogons de l’hotel, amb quatre estrelles entre Lasarte i Oria, sota la direcció gastronòmica de Martín Berasategui. El primer aquests dies no serveix a la carta, perquè tots els congressistes arriben alhora. Ni tampoc el seu llarg menú degustació de 12 plats i 345 euros sense vins, perquè no poden passar tant temps a la taula. Creen un menú especial, amb menys plats però de les seves elaboracions més selectes, amb harmonies de vins, que omplirà el prestigiós establiment cada dia, va explicar a aquest diari el seu premiat cap de sala, Joan Carles Ibáñez.