Mobilitat

El Nitbus amplia fora de les rondes el servei de parades a demanda

El sistema, que permet als usuaris aproximar-se al màxim a la seva destinació en horari nocturn, es preveu que arribi a una quinzena de ciutats de l’àrea metropolitana.

Està previst que la mesura es comenci a implementar durant l’abril

El Nitbus amplia fora de les rondes el servei de parades a demanda
2
Es llegeix en minuts
Manuel Arenas
Manuel Arenas

Redactor i coordinador de l'equip d'informació de l'àrea metropolitana de Barcelona

Especialista en històries locales, audiències i informació de l'àrea metropolitana de Barcelona i reporterisme social

Ubicada/t a àrea metropolitana de Barcelona

ver +

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estendrà el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus, el bus de servei nocturn a l’àrea de Barcelona, que vetlla per la seguretat dels col·lectius més vulnerables i permet que els usuaris s’aproximin al màxim possible a la seva destinació en horari nocturn. Concretament, l’AMB aprovarà que tot el servei de bus nocturn que circula fora de l’àmbit de les rondes de Barcelona disposi del servei de parades intermèdies a demanda. Està previst que es comenci a implementar durant el mes d’abril.

"La potència d’aquesta nova mesura rau en el fet que passem d’oferir el servei en trams acotats d’algunes línies i alguns municipis a fer-lo extensiu a tota la xarxa de Nitbus que circula per l’àmbit metropolità fora de l’anell de les rondes de Barcelona", va explicar el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat, a més d’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carlos Cordón (PSC). "Amb aquest nou pas generalitzem el servei i promovem una mobilitat i xarxa de bus metropolità de qualitat, segura, equitativa i inclusiva", va afegir Cordón.

El servei de parades intermèdies a demanda arribarà en total a 16 línies de Nitbus (N1, N2, N3, N6, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16, N17, N18, N19 i N20) i 17 municipis metropolitans: Badalona, Barcelona, Castelldefels, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat i Sant Boi de Llobregat. A partir d’d’aquí, l’AMB segueix oberta a analitzar les necessitats d’estendre el servei de parades a demanda a altres àmbits on encara no sigui present.

Segons una enquesta de l’AMB per avaluar la percepció de seguretat dels usuaris del Nitbus, el 13% se sent insegur durant els desplaçaments nocturns. En el cas de les dones i més petits de 21 anys, aquest percentatge s’incrementa fins al 17% i el 24%, respectivament. En el 25% dels casos, aquesta percepció es produeix al baixar de l’autobús i durant el trajecte posterior.

El sistema de funcionament de les parades intermèdies a demanda del Nitbus requereix que s’avisi el conductor del lloc aproximat, fora d’una parada programada, on es vol que el bus pari, sempre dins de la ruta oficial de la línia en qüestió. Llavors, és el conductor qui decidirà el lloc més segur per aturar-se.

Per assegurar unes condicions mínimes de seguretat per als usuaris, caldrà baixar de l’autobús per la porta de davant, en trams urbans on el vehicle pugui parar apropant-se a la vorera o bé sobre un pas de vianants (o just abans de la línia on han de parar els vehicles quan el semàfor es troba en vermell).

18 municipis

Notícies relacionades

El Nitbus és el servei de bus nocturn de la metròpolis de Barcelona, que arriba a 18 municipis de l’àrea metropolitana i té una freqüència de pas de 20 minuts per a totes les línies totes les nits de l’any. Actualment, el servei té 21 línies i 176 vehicles. L’any passat es van fer 10,1 milions de desplaçaments amb Nitbus, un 17% més que l’any anterior.

Tota la flota d’autobusos de Nitbus disposa de càmeres de videovigilància, cosa que ha permès reduir "notablement", expliquen des de l’AMB, el nombre d’incidents en matèria de seguretat registrats. A més, les marquesines noves que instal·la l’AMB disposen d’il·luminació nocturna.