BARCELONEJANT

El guia oficial dels ‘streamers’

Cada vegada que un ‘influencer’ anuncia que ve a Barcelona, algú etiqueta aquest home. Tots els ‘streamers’ del món volen que Polispol els porti a la Sagrada Família. 

El guia oficial dels ‘streamers’
5
Es llegeix en minuts
Ana Sánchez
Ana Sánchez

Periodista

ver +

No es veia tanta expectació des que va aparèixer l’enigma de qui era M. Rajoy. Cada vegada que un influencer anuncia que ve a Barcelona algú etiqueta aquest home: "¡Ves amb el Pol –aconsella tothom per xarxes–, ves amb el Pol!". S’ha convertit en "el guia oficial dels streamers de la Sagrada Família", que és com l’anomenen. Potser als més grans de 30 la seva cara no els sona , però té vídeos amb més audiència que 10 fogueres de Montoya a La isla de las tentaciones.

El guia oficial dels ‘streamers’ /

Nom al DNI: Pol Turrents. Ningú diria que té 48 anys. Se sap tot l’argot adolescent. Té dues vides, es justifica ell. Això és quedar curt. Es trigaria més a explicar com es guanya la vida el Pol que no a descobrir de què treballa Froilán. És director de fotografia, ha sigut nominat als Gaudí (Xtrems), és especialista en cine digital, pioner del 3D, addicte a la innovació, assessor, formador, acadèmic. Parla de pel·lícules fins i tot en somnis. Però també és streamer. El famós Polispol. Col·lega d’AuronPlay. Juga en directe almenys hora i mitja al dia. Un showman de les xarxes. Té més de 5,5 milions de seguidors.

El guia oficial dels ‘streamers’ /

Streamers Pol’s Tours, els han batejat a X. "N’hi ha que deuen dir que els streamers no deixen res de bo –diu un seguidor per xarxes–, però avui m’han demanat esmentar una obra arquitectònica i el primer que he pensat ha sigut la Sagrada Família perquè @polispol sempre ens en diu coses".

El guia oficial dels ‘streamers’ /

Se li va escapar de les mans

El guia oficial dels ‘streamers’ /

"Això del mem de portar de turisme els col·legues a la Sagrada Família –assumeix el Pol– se m’està escapant de les mans". Ho va resumir en un post d’Instagram amb una desena de selfies amb la basílica de fons i els millors streamers i youtubers amb somriure de pa-ta-ta. S’hi veu fotografiant-se Fernanfloo (85 milions de seguidors entre Twich, YouTube, Instagram, TikTok i X), TheGrefg (55 milions), El Mariana (59 milions) o directament el conseller delegat de Twitch, Dan Clancy.

El guia oficial dels ‘streamers’ /

El mem es remunta a les passejades que feia durant la pandèmia. "Penjava moltes fotos de la Sagrada Família", recorda el Pol. Viu al costat, així que es parava a fer-se selfies cada vegada que hi passava. Va omplir el seu Twitter amb tots els angles possibles del temple de Gaudí. Llavors estava creixent moltíssim en el món streaming, així que de seguida va passar a tenir estatus viral. "El Pol no para de pujar fotos de la Sagrada Família", era el xafardeig de les xarxes. Total, que quan van acabar les quarantenes cada streamer internacional que venia de visita a Barcelona li va començar a demanar que el portés a la Sagrada Família amb selfie inclòs. Deu haver fet tours amb més de 40 –calcula–, unes mil fotos i vídeos in real life.

El guia oficial dels ‘streamers’ /

Ara mateix virals, amb el Pol ja s’hi ha posat en contacte fins i tot la Sagrada Família, explica molt emocionat. "Ja fa uns mesos que em van convidar a anar a una jornada especial amb la basílica tancada. És un honor amb majúscules". El cert és que a hores d’ara deu conèixer el temple més bé que Gaudí mateix. Fins i tot l’ha construït a Minecraft: hi va estar dos mesos, a raó de quatre hores diàries a sol i serena en directe.

"Quan va venir el Papa [Benet XVI] a consagrar la basílica –deixa anar de cop i volta–, jo estava de càmera 3D". Una hora amb el Pol hauria de convalidar qualsevol màster. Tan aviat et parla de trucs de fotografia com d’intel·ligències artificials o d’un ocell gegant que va terroritzar Barcelona el 1990.

No és només un selfie amb la Sagrada Família, no. El Pol els organitza el tour complet: passejada pel Born, la catedral, Sant Felip Neri. Ara els porta a l’Umbracle. "M’estimo aquesta ciutat amb bogeria", diu amb la boca ben grossa. "Tot el que sigui projectar la imatge de Barcelona al món m’agrada". Comparteix un munt de facècies històriques. "Són molts anys fent documentals", diu.

5,5 milions de seguidors

Ell ja era Polispol abans de l’esclat de les xarxes. Així va aparèixer als anys 90 en els crèdits d’un programa d’humor que es feia a Betevé. Llavors no hi havia gaires nois que es diguessin Pol. "¿Però Pol és Pablo? –li preguntaven sempre–. ¿Pol és Pau?". "No, no, Pol és Pol". I així es va quedar.

¿Que com va acabar sent streamer? "Si t’hi fixes, tot el meu camí porta a la innovació". Per contactes del cine, recorda el Pol, va començar a fer vídeos amb streamers d’una agència gegantina anomenada YouPlanet. D’això ja fa vuit anys. D’aquesta manera es va fer amic d’AuronPlay. Va arribar la covid, les quarantenes i l’Among Us, la famosa recerca d’impostors per una nau espacial, el hit de la pandèmia després del paper higiènic. L’Auron el va convidar a jugar en streaming i el Pol va acabar fent els seus propis directes de Twitch. I els seus seguidors van començar a multiplicar-se com si fossin una plaga bíblica: 1,2 milions a Twitch, 1,6 milions a X, 1,6 milions en TikTok, gairebé un milió a Instagram, prop de 150.000 entre els seus dos comptes de YouTube. Això sense comptar les legions de comunitats de policarpiers. Sí, es feia dir Policarpio quan no tenia clar si volia ser una imatge pública. Però tothom –riu ara el Pol– va trobar el seu compte oficial el mateix dia.

Notícies relacionades

"Tots són grans creadors", diu de l’Auron i de tota la resta. "D’aquests nois n’he après una bestiesa –assegura el Pol–. De fet, n’aprenc una bestiesa cada dia. De comunicació no hi ha ningú que en sàpiga més". ¿El secret per enganxar tanta gent? "Dos –respon–: un és la regularitat, la constància, i l’altre, tenir personalitat pròpia".

¿La seva gesta més viral? Va descobrir un cotxe de Google Maps atropellant un motorista al Senegal mentre jugava a GeoGuessr. Va ser fa dos anys, però continua sumant clics. "Cada dos mesos o així em surt un avís que un diari d’Austràlia o Noruega ho ha publicat i surten recopilatoris dels millors clips d’internet amb 20 milions de visites. És una salvatjada".