BARCELONEJANT
L’altra opa amistosa de Telefónica al Sabadell

Qui més va disfrutar dilluns en el Mobile va ser el rei Felip. Ho va fer pel tracte que li van dispensar i perquè va provar totes les novetats del sector. També estava content el CEO del GSMA, John Hoffman, i el president de la Fira, Pau Relat, que, de nou, poden presumir de l’èxit de l’esdeveniment. D’aquest i dels que venen. El director general de la Fira, Constantí Serrallonga, em recorda que l’any que ve gairebé coincidiran el Mobile i Alimentaria. Dues de les grans fires de la ciutat. Sempre és agradable saludar també el CEO del Mobile Word Capital, Francesc Fajula. I ho és perquè és una persona important, però sempre pròxima i cordial.
Després del Rei, el protagonista va ser el president del Banc Sabadell, Josep Oliu. Al matí el vam veure amb el Monarca i a la tarda amb el president del Barça, Joan Laporta. Oliu passarà a la història per ser un gran banquer, però també per la seva ferma oposició a l’oferta pública d’adquisició (opa) del BBVA sobre la seva entitat bancària. Al president del Sabadell també el vam veure enraonant amb Marc Murtra, el nou i flamant president de Telefónica. Un català que va poder ser vicepresident econòmic del Barça si s’hagués forjat una candidatura prou potent que estigués disposada a competir contra la de Laporta. Allò, però, va quedar en no res, per sort per a Murta...

L’altra opa amistosade Telefónica alSabadell /
Doncs sí, va ser curiós veure Oliu i Murta al costat d’Álvaro Echevarría, que és, o era, subdirector i director de relacions internacionals del Sabadell. O sigui, que el seu cap és, o era, Josep Oliu. I dic era perquè, a partir d’aquesta setmana, Murtra serà el seu nou cap. El motiu és que Echevarría serà nomenat oficialment cap de gabinet de Murtra. En aquest cas, l’opa la sigut hostil, però el banc ha perdut un gran executiu que ha guanyat la companyia de telefonia.
També hi van passar polítics de tots els partits, que van quedar admirats de les novetats tecnològiques. Entre ells, Alberto Núñez Feijóo va aprofitar la visita per carregar contra Pedro Sánchez. O sigui, criticar per criticar. Tan fàcil com era, per un dia, destacar l’èxit del Mobile i oblidar-se una estona de les batalles polítiques.
Clotet fa 30 anys
El Palau Macaya va ser el lloc triat per celebrar els 30 anys de l’IrsiCaixa, l’institut d’investigació del VIH que s’ha convertit en una referència mundial. Es tracta d’un centre amb investigadors excel·lents però amb un líder únic i irrepetible com és el doctor Bonaventura Clotet. L’acte el va encetar el nou director general de la Fundació La Caixa. Josep Maria Coronas va prendre possessió del càrrec al desembre, però gairebé no se l’havia vist en públic. Coronas és advocat, economista i advocat de l’Estat en excedència. Segur que la seva notable preparació, afegida al seu caràcter discret, va ser determinant perquè el president de la fundació bancària,Isidre Fainé, l’escollís per estar al capdavant d’una institució tan important.
El doctor Clotet fa 30 anys al capdavant de l’IrsiCaixa i ho va celebrar amb els seus en dues interessants taules rodones en què van participar, entre d’altres, els investigadors centrals de l’IrsiCaixa Roger Paredes, Marta Massanella, Ester Ballana o Christian Brander. Quan va començar Clotet, el 1995, es produïen unes 6.000 morts a l’any per culpa de la sida, a més de l’estigma que suposava per als malalts d’aquesta maleïda malaltia. En l’actualitat, les morts no arriben a 300 i els malalts poden tenir una vida normal. El doctor Clotet va agrair l’aposta que va fer llavors el president de La Caixa Josep Vilarasau i també el llavors conseller de Sanitat Xavier Trias.
Trobades a la cuina
Gloria Rodés va fundar Enlagloria Salad House l’any 2018 quan tenia 22 anys. Es tracta d’una exitosa cadena de restaurants especialitzada en amanides de temporada per emportar. Actualment ja té quatre establiments i continua creixent. Ara ha escrit el llibre Encuentros en la cocina, en què recull receptes de les seves àvies, les seves ties, la seva mare i d’amics i familiars. El va presentar dijous en un despatx de la Diagonal de Barcelona. Un èxit. El llibre val la pena i et pot resoldre un conflicte. Hi ha receptes assequibles, relativament fàcils de fer i ben il·lustrades.
Notícies relacionadesEl Palau Macaya va ser el lloc triat per celebrar els 30 anys de l’IrsiCaixa, institut capdavanter d’investigació sobre el VIH
El Mobile va aplegar personalitats de primer nivell, des del rei Felip fins a Josep Oliu. Tot plegat enmig de l’hostil oferta pública d’adquisició per part del BBVA.
- MINUT DE SILENCI I OVACIÓ Un devastat Barça ret homenatge al doctor Carles Miñarro
- Maten un home a trets a la sortida d'una discoteca a Terrassa
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya
- Estigma i maternitat El repte de les mares amb trastorn mental: acceptació, acompanyament, activisme
- Garatge clausurat Barcelona construirà 240 pisos a partir del 2027 en un solar de la Diagonal desallotjat per conflictiu