Les proves del bus sense conductor acaben amb èxit

Després d’uns dies circulant pel centre sense sobresalts, l’empresa xinesa WeRide i el Grup Renault, impulsors del vehicle, esperen tornar el 2030 amb una flota estable.

Les proves del bus sense conductor acaben amb èxit
2
Es llegeix en minuts
Pau Lizana Manuel
Pau Lizana Manuel

Periodista

ver +

On alguns veuen un bus sense conductor, Germán Escrich hi veu una revolució de la mobilitat. "Imagina’t un taxi que mentre porta una persona a l’aeroport detecta que un altre usuari, a uns metres, també va cap allà i el recull. Un taxi normal no ho pot fer i estaríem estalviant temps, diners i contaminant menys", explica. Aquest informàtic és un dels molts curiosos que s’han acostat a provar el Robo Minibus, el vehicle autònom en proves que aquests dies fa una ruta circular pel centre de Barcelona.

Tanmateix, les propostes d’Escrich hauran d’esperar uns anys per començar a agafar forma. "Si no passa res fabulós abans, fins al 2030 no farem més proves a Barcelona", explica Alberto Jurado, un dels enginyers que el Grup Renault ha disposat per supervisar les proves d’aquest minibús autònom de l’empresa xinesa WeRide. La companyia francesa està considerant produir minibusos autònoms a gran escala per oferir flotes a les ciutats a partir del 2030.

Per ara, el minibús que s’ha obert al públic només té plaça per a vuit persones, si bé no admet més de quatre o cinc passatgers en cada tanda. Aquesta poca capacitat ha fet que molts interessats no poguessin pujar al bus o que haguessin de fer cua durant mitja hora o més. Entre aquests afectats hi ha el mateix Escrich, que havia aprofitat la seva hora de descans a la feina per provar el vehicle i ha topat que els responsables dels tests també havien parat a descansar una mitja hora. "He de reiniciar el sistema", fa broma Jurado amb ell. "És que per als que treballem heu posat males hores", rebat sense maldat Escrich. El bus va estar operatiu des de dimarts fins ahir.

De fet, l’èxit de convocatòria ha desconcertat els organitzadors. "Volíem fer l’operació normal, però hi havia gent que es posava a fer càmpings aquí dins", va explicar Carlos Santos, company de Jurado en el Grup Renault, a tres persones que sí que havien aconseguit recórrer alguns metres amb el Robo Minibus.

Notícies relacionades

Cap a París

Durant aquestes proves no s’ha registrat cap incident ressenyable. Fins ara, l’únic problema al qual s’ha hagut d’enfrontar el Robo Minibus ha sigut l’alta demanda que l’ha fet "gairebé morir d’èxit", en paraules del company de Jurado, Carlos Santos. Ara, el Robo Minibus se n’anirà directament a París, on donarà servei entre les diferents pistes del Roland Garros.