Les obres a Urgell amb Consell de Cent acaben la fase més molesta

Obres de FGC a Urgell. | FERRAN NADEU
Les obres del carrer d’Urgell, cantonada amb Consell de Cent, han superat ja la part que més molèsties estava previst que causessin els veïns. En aquesta cruïlla s’està perforant una de les dues sortides d’emergència de la futura prolongació de la línia L8 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
Les pantalles d’una mica més de sis metres d’altura que es van instal·lar a curtíssima distància de les façanes dels edificis per atenuar el soroll van començar ja a ser desmuntades i la hidrofresa, és a dir, l’enorme màquina amb la qual es van construir unes pantalles de 60 metres de profunditat, també ha deixat de funcionar i ben aviat serà retirada.
Notícies relacionadesEn una sessió informativa dirigida als veïns, els responsables de les obres van preveure que al llarg del mes de maig Urgell recuperi en gran part el seu aspecte original. Les voreres tornaran a ser plenament transitables, des de Diputació fins a Aragó. Només quedaran tancats dos carrils de la calçada de vehicles i els dos xamfrans de Consell de Cent. Amb tot, la zona del pou seguirà en obres.
Al costat de les pantalles que van ser construïdes amb la hidrofresa està previst que es treballi en les escales d’emergència, unes tasques que duraran fins a l’estiu, i, després, es buidarà el pou de terra, de 18 metres de diàmetre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear