La Cursa El Corte Inglés recaptarà fons per a la Fundació Xana

La Cursa El Corte Inglés recaptarà fons per a la Fundació Xana

Europa Press

1
Es llegeix en minuts
ANTONIO GALLARDO

La Cursa El Corte Inglés de Barcelona va presentar ahir la seva 45a edició de la mà de la Fundació Xana, creada per la família de l’exfutbolista blaugrana i entrenador Luis Enrique en record de la seva filla petita. La competició serà el diumenge 11 de maig a partir de les nou del matí, amb el lema Barcelona és la cursa i., a falta d’un mes, ha batut rècord d’inscripcions: 25.069 corredors registrats, segons va avançar l’organització, que va restar importància a la fita: "És la festa popular de l’atletisme i l’objectiu és la solidaritat".

Els interessats poden apuntar-s’hi a través de la web, fins a esgotar els 40.000 dorsals disponibles. És un circuit ràpid de 10 quilòmetres, urbà, que manté la seva essència i recorre alguns dels carrers més emblemàtics de la ciutat, com el passeig de Gràcia, Aragó i la Gran Via. Com a novetat, hi haurà un punt d’hidratació més durant la ruta. Aigües de Barcelona serà per primera vegada soci estratègic de l’esdeveniment per proporcionar aigua als corredors en punts clau.

Associació solidària

Notícies relacionades

Cada any la cita esportiva recapta fons per a una causa social, encarnada en una associació solidaria. Aquest cop és la Fundació Xana, que ofereix suport i assistència integral a nens i joves afectats per malalties greus. Porta el nom de la filla de Luis Enrique i Elena Cullell, Xana, que va morir amb nou anys per un osteosarcoma el 2019.

L’espònsor de la carrera, Under Armour, ha produït juntament amb El Corte Inglés una edició limitada de samarretes solidàries creades per Edgar Plans.