Mobilitat

Els VTC culpen Collboni d’"aniquilar" 4.000 llocs de treball

Marcha lenta de VTC por la ley regulatoria del sector

Marcha lenta de VTC por la ley regulatoria del sector / JORDI OTIX

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els vehicles del lloguer amb conductor (VTC) van tornar ahir al carrer confirmant el canvi d’estratègia d’aquest sector. Si fins fa no gaire el seu perfil era baix, ara han decidit situar-se al mateix nivell qu els taxistes amb marxes lentes i protestes al carrer. Concentrats a Drassanes, van marxar fins a la seu del Departament de Territori, on s’està cuinant la nova llei de transport de viatgers amb vehicles de fins a nou places. Acusen el Govern de legislar al dictat del taxi i li recorden que té a les seves mans el futur de 4.000 treballadors.

Durant la passejada per Ciutat Vella i per l’Eixample, els manifestants van anar repartint un flyer als ciutadans que es trobaven pel camí. En un dels costats, una foto de Jaume Collboni i Tito Álvarez, líder d’Élite Taxi, l’organització líder del sector, a dins d’un vehicle. Riuen tots dos i es donen la mà. I amb aquest missatge: "L’alcalde i el seu cap firmant l’ero més gran de la història de Catalunya".

Normativa a mig fer

Notícies relacionades

Encara que el dit dels VTC assenyali el consistori, el cas és que és Territori qui comanda el tema. El Govern d’Esquerra va deixar a mig fer la nova normativa, que té per objecte regular l’activitat, per separat, dels taxistes, els VTC, els VTC tradicionals no associats a empreses com Uber i Cabify i les empreses d’intermediació com Free Now.

L’11 de març hi va haver al voltant de 700 VTC que van desfilar pels carrers de Barcelona. La mobilització d’ahir va ser notòriament inferior, però a la capital catalana n’hi ha prou amb 50 turismes per col·lapsar qualsevol artèria. Abans de sortir, els portaveus del gremi van prendre la paraula. José María Cazallas, secretari d’organització del Sindicat Lliure de Transport, convocant de la protesta, va denunciar una "situació insostenible i insuportable" quan va fer referència als companys que diàriament són detinguts i multats perquè no disposen de la credencial urbana per poder operar.