Obituari

Mor Pere Heredero, històric hoteler de Barcelona i amo durant mig segle del bar Versalles

Va estar fins al 2004 al capdavant de l’establiment, una institució amb més d’un segle d’història a Sant Andreu i que ha reobert aquest any reconvertit en braseria

ENTREVISTA | Pere Heredero, examo del Versalles de Sant Andreu: «Vaig decidir no formar una família i centrar la meva vida en el bar»

Pere Heredero, en el bar Versalles en 2005, poco después de jubilarse.

Pere Heredero, en el bar Versalles en 2005, poco después de jubilarse. / PERE BATLLE

2
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Periodista

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’històric hoteler barceloní Pere Heredero ha mort als 88 anys. Heredero va ser amo durant mig segle del prestigiós bar Versalles, tota una institució al barri de Sant Andreu de Palomar i que va convertir en la seva llar. Lligat estretament a la seva vida de principi a fi, va comandar el local durant un llarg periple, el que va des que va concloure el servei militar fins que es va jubilar el 2004. El Versalles, obert el 1915, va passar per les mans d’altres propietaris i algunes vicissituds després de retirar-se Heredero. Vatancar l’any passat i, aquest 2025, ha reobert reconvertit en braseria.

Heredero, nascut el 1936, coneixia tots els racons de l’emblemàtic negoci, que abans havien regentat els seus pares. Sempre al carrer Gran de Sant Andreu, a l’altura de la plaça Comerç, el soterrani del Versalles va ser refugi antiaeri durant els bombardejos de la Guerra Civil. L’hoteler va néixer just a sobre del bar, en una de les vivendes de l’edifici modernista que va allotjar l’establiment i on va residir.

En una entrevista que va concedir a EL PERIÓDICO el 2016 en ocasió d’una exposició sobre la història del Versalles, l’hostaler deia sentir el local com la seva pròpia casa. «Per a mi, al bar no hi ha clients, sinó amics»,confessava a aquest diari. Gent propera a Heredero dona fe que era una màxima que definia aquest prohom de Sant Andreu.

Notícies relacionades

Solter i sense fills, es va entregar de ple al seu negoci. «En el seu dia, vaig pensar: «Si la meva dona ha de portar la mateixa vida que la meva mare, no em caso». I així va ser. Vaig prendre la decisió de no formar una família als 45 anys, quan vaig optar per centrar la meva vida en el bar», va relatar a aquest diari.

Heredero explicava que el local va néixer el 1915 com si fos «un casino de poble» i que , al principi, «per cada 10 homes només entrava una dona», cosa que no va començar a reequilibrar fins als anys 70 o 80 del segle passat, un canvi que va conèixer de primera mà. L’hostaler admetia que el bar li va regalar «moltes alegries i equilibri emocional», sobretot en la seva última etapa abans de cedir el testimoni. Heredero confiava que el Versalles no deixés de ser mai un «punt de trobada» a Sant Andreu.