L’Eurolliga de bàsquet
El Barça comença amb molta força en els ‘play-off’ davant el Zalgiris
Sanli destaca en la victòria del conjunt blaugrana, que agafa avantatge en l’eliminatòria davant el quadro de Kaunas (91-69)

Res millor per presentar candidatura a la ‘final four’ que una victòria rotunda com la que va aconseguir aquest dimecres el Barça davant el Zalgiris Kaunas al Palau (91-69) per arrencar la seva eliminatòria de quarts de final. Semblava evident el favoritisme dels blaugrana sobre el paper abans d’iniciar-se l’encreuament, però l’equip de Jasikevicius es va encarregar de fer-lo evident al parquet, que és on importa, amb una aclaparadora superioritat a la zona i en la lluita pel rebot, cosa que reforçarà la seva confiança per a divendres, en la segona cita de l’eliminatòria.
Lluny de la irregularitat que ha marcat bona part de la temporada blaugrana, va aparèixer en el primer partit de l’eliminatòria la millor versió del Barça, la que ha emergit en les últimes setmanes: un equip ben proveït en defensa, molt físic, que va tancar el camí del seu cèrcol i va ser capaç de controlar les dues zones (Hayes va ser l’únic capaç de qüestionar-lo per moments) per imposar el ritme de partit. Però sobretot van aparèixer els referents de l’equip, des de Mirotic, Satoransky o Laprovittola fins a Sertaç Sanli, que es va apropiar del paper protagonista (17 punts, 5 rebots, 20 de valoració) perquè els blaugrana fessin el primer pas cap a la fase final de la competició a Kaunas.
«El marcador pot deixar la impressió que va ser un partit fàcil, però va ser dur, tot i que el vam preparar bé i ara hem de seguir en aquesta línia», va assegurar Sanli, que va restar importància al seu paper. «Només vaig mirar d’ajudar els meus company. Avui he sigut jo, un altre dia serà un altre company. L’important és la victòria de l’equip», va remarcar. «Hem anotat en els moments importants. Hem pres bones decisions i, en general, hem jugat bé. Però és només l’inici: hem de descansar i anar a buscar el segon», va dir Jasikevicius.
Lideratge de Satoransky
Afirma Jasikevicius que el Barça és un rival molt complicat de superar quan Satoransky està en bon nivell. I després d’un període d’aclimatació obligat sobretot després del seu pas per l’NBA el base txec està donant-li la raó. Intens, actiu, molt vertical en moltes de les seves accions, l’equip blaugrana desprèn confiança amb Satoransky al comandament, sobretot quan Laprovittola l’escorta, i perd capacitat de generar joc amb Jokubaitis en pista, perquè el base lituà no ha acabat de trobar el seu to aquesta temporada.
El Barça va apuntalar bé les seves opcions d’inici enganxat a un Mirotic molt efectiu en el primer quart i també a Satoransky, però sobretot a la seva defensa, impenetrable durant molts minuts per als tiradors del Zalgiris, que només van sumar tres cistelles en els sis primers minuts, i van permetre a l’equip blaugrana obrir una escletxa ja considerable en el primer quart (25-13).
Notícies relacionadesMalgrat les rotacions que va intentar Kazys Masvytis i les aparicions puntuals de Hayes i Ulanovas, el Zalgiris no va mostrar gaire efectivitat, ni tampoc alternatives per frenar l’atac del Barça, que va ser capaç fins i tot d’ampliar el seu avantatge al descans perquè també es van afegir Abrines i Sanli a la causa (48-31).
En aquest escenari de superioritat, el Barça no només no es va deixar anar (durant la temporada li ha costat tancar els partits), sinó que va ser capaç de tancar-lo amb solvència recorrent als jugadors de banqueta i preservant la majoria dels seus titulars per al segon assalt de divendres. Mirotic va estar 17 minuts en pista, Vesely, 13. Però Sanli va emergir poderós amb una de les seves millors actuacions com a blaugrana, el canell de Kuric també va sortir a col·lació i fins i tot Jokubaitis es va deixar anar i va aparèixer amb alegria en atac per tancar un triomf que dispara la confiança dels barcelonistes.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"