Mobilitat
Indignació entre usuaris de Rodalies per l’avaria de l’R2 Sud: «És una vergonya, cada dia igual»
Els afectats asseguren que els combois s’aturen 20 minuts a cada estació i que se senten com «sardines en llauna»
Retards de més de 25 minuts a l’R2 entre Castelldefels i el Prat per un incendi en un quadro de senyals
Els usuaris de l’R2 Sud que aquest dimarts s’han vist afectats per l’avaria que ha tingut lloc a Gavà (Baix Llobregat) han qualificat la situació de «vergonya» i han afirmat que «cada dia es repeteix la mateixa història», en relació amb les reiterades incidències i retards que afecten la xarxa de Rodalies de Catalunya. Alguns viatgers han explicat a l’ACN que els combois s’aturen 20 minuts a cada estació i que se senten com «sardines en llauna» perquè els vagons van massa plens.
Tot això després de l’incendi d’un quadro de senyals que ha afectat la infraestructura a Gavà i ha obligat Renfe a reduir la freqüència de combois al tram que va de Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès) a l’estació de França. En concret, només passa un tren cada mitja hora.
Les queixes i la tensió han sigut les grans protagonistes de la jornada entre els usuaris de la línia R2 Sud de Rodalies aquest dimarts. A l’estació de Castelldefels (Baix Llobregat), nombrosos passatgers han expressat el seu malestar després que el tren en el qual viatjaven s’hagués aturat en aquesta estació durant més de 15 minuts. «L’he agafat a Platja de Castelldefels i hem estat aturats al túnel molta estona i encara estem a Castelldefels poble», ha lamentat el Pablo, un dels afectats.
En aquest mateix sentit s’ha expressat la Rosa, una passatgera que té una cita important a Barcelona al migdia: «La meva parella m’ha dit que hi havia un problema», ha comentat la viatgera, que ha dit que ha sortit amb temps de casa per assegurar-se poder arribar a la capital catalana a l’hora prevista: «Espero ser-hi», ha comentat carregant-se de paciència.
«Una llauna de sardines»
Molt més molesta s’ha mostrat la Maria, una usuària habitual de Rodalies que ha agafat el tren a les 8.50 hores a Vilanova i la Geltrú (Garraf). «Són les 10.15 i encara estem a Castelldefels, perquè el tren s’ha aturat 20 minuts a cada estació», ha lamentat la passatgera, que ha qualificat la situació de «vergonya» perquè des del seu punt de vista «cada dia es repeteix la mateixa història».
Per la seva banda, la Isabel, una passatgera que ha intentat pujar al comboi que s’ha mantingut aturat a l’estació de Castelldefels poble, ha expressat la seva satisfacció al trobar el tren a la via.
«M’he posat contenta perquè en el moment en què he arribat entrava el tren a l’estació», ha apuntat la dona, que ha dit que, tot i que en un primer moment ha intentat pujar, finalment ha decidit esperar. «He baixat, perquè sembla una llauna de sardines», ha relatat la Isabel, que ha dit que «és una llàstima».
Sense previsió de quan es resoldrà
Fonts d’Adif consultades per l’ACN han indicat que els tècnics estan treballant per determinar les causes d’aquest incendi i resoldre la incidència ben aviat perquè el servei pugui recuperar la normalitat. No obstant, han remarcat que per ara no tenen cap previsió concreta de quan se solucionarà.
L’avaria es va produir a les 21.00 h de dilluns, quan va tenir lloc un incendi en un quadro de senyals que afecta la infraestructura a l’altura de Gavà. Centenars de persones es van quedar tancades entre dues i tres hores a diversos trens de Rodalies de la línia R2 Sud i en alguns trens regionals que connecten Tarragona i les Terres de l’Ebre amb Barcelona.
A causa d’aquesta incidència només circula un tren cada mitja hora al tram que va de Sant Vicenç de Calders a l’estació de França, passant per Vilanova i la Geltrú.
Notícies relacionadesPer mirar de donar resposta a l’excés de demanda, Renfe ha establert reforços puntuals entre la capital del Garraf i Barcelona i ha posat en circulació combois de màxima capacitat, és a dir, els que tenen més vagons i, per tant, poden absorbir més passatgers.
Regionals i mitjana distància, també afectats
També s’han vist afectats els regionals de Tarragona i l’Ebre, és a dir, els combois de les línies R13, R14, R15, R16 i R17, que es desvien pel Penedès per arribar a Barcelona. Així mateix, els trens de llarga distància entre Múrcia, el País Valencià i Catalunya també han vist alterada la seva freqüència i només circulen cinc combois al dia.
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- SANITAT El cribratge neonatal topa amb la desigualtat territorial
- Medi ambient El polit becfí, la primera au que s’extingeix a l’Europa continental
- VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES Una de cada 10 agressions sexuals a BCN és grupal
- Catalunya El mapa de càmpings inundables s’actualitzarà abans del 2025