Dispositiu especial
La pèrdua de sorra dificulta la neteja d’algunes platges de l’àrea de Barcelona per Sant Joan

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), en col·laboració amb els vuit ajuntaments metropolitans del litoral barceloní, posarà en marxa un dispositiu especial de neteja intensiva de les platges per la revetlla de Sant Joan, dispositiu que començarà a les 6.30 h del 24 de juny i s’allargarà fins a les 9.30 h.
No obstant, malgrat el gran desplegament de vehicles i equips, en algunes platges de Montgat, la meitat nord de Badalona i alguns punts del Prat, no es podrà fer la neteja mecànica amb tria com als altres sorrals i s’hi potenciarà la neteja manual a causa de «l’estretor de les platges» provocada per la regressió de la sorra, tal com expliquen des de l’AMB.
L’objectiu d’aquest horari intensiu i concentrat és «permetre la celebració de la revetlla sense restriccions horàries» i, alhora, tenir les platges «en bones condicions a primera hora del matí de l’endemà», ha informat l’administració metropolitana en un comunicat.
D’aquesta manera, el dispositiu especial de Sant Joan comptarà amb: 150 treballadors; tres camions compactadors; vuit garbelladores; tres quads i 36 4x4 –quatre dels quals dotats amb equips d’aigua a pressió, que serviran per refredar les possibles fogueres que es facin des de primera hora–; contenidors; tres retroexcavadores, i dos camions tot terreny amb grua
A més, quatre persones de l’equip tècnic de l’AMB estaran distribuïdes per diferents platges per coordinar totes aquestes tasques i fer-ne el seguiment.
Col·laboració amb Mossos i policies locals
La neteja nocturna es completarà amb la tria de totes les platges i el buidatge dels contenidors.
A més, «es continuarà treballant intensament les 48 hores posteriors en un servei constant per acabar de retirar-ne tots els residus i restes de fogueres i portar a terme les actuacions de manteniment que siguin necessàries», diuen des de l’organisme.
Així, també recorden que els Mossos d’Esquadra i les respectives policies locals acompanyaran el dispositiu de neteja que pentina les platges i s’encarregaran d’advertir tothom que abandoni la sorra per «garantir, alhora, un treball òptim dels efectius de neteja i la seguretat dels usuaris».
Prohibició de fer fogueres
L’AMB recorda, amb un triple objectiu, que està prohibit fer fogueres a les platges: per minimitzar-hi el risc d’incendis forestals, evitar cremades i prevenir-hi la presència de residus perillosos, que a més contaminen la sorra de la platja.
Notícies relacionades«Els usuaris de les platges hauran d’utilitzar els contenidors per tirar els rebutjos i evitar que les platges es converteixin durant unes hores en veritables abocadors. Es recomana dipositar els residus en bosses i deixar-los al contenidor de la platja o del carrer», comenten des de l’Àrea Metropolitana.
A més, l’AMB recomana evitar l’ús d’envasos de vidre, ja que «es poden trencar i representar un perill per als usuaris».
Viladecans Gavà Badalona El Prat de Llobregat Castelldefels AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear