Enquesta

La demanda turística del Berguedà, amb bones expectatives després de la Covid-19

 

  / MARC VILA

1
Es llegeix en minuts

La demanda turística al Berguedà pot sortir reforçada de la crisi post-Covid. Així es desprèn d’un qüestionari fet per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà a 724 persones que han visitat el Berguedà els últims anys i a persones que han manifestat interès a fer-ho. Els resultats de l’enquesta dibuixen el Berguedà com una comarca molt atractiva per visitar durant les vacances. L’enquesta que s’ha fet ‘online’ durant 10 dies entre l’abril i el maig, ha obtingut gairebé 700 respostes de persones de Catalunya, que és el perfil amb més probabilitat de visitar la comarca, ja que els visitants d’Espanya i els de la resta del món és menys probable que visitin el Berguedà per les limitacions a la mobilitat.

Un punt d’optimisme davant tanta incertesa

Notícies relacionades

Els enquestats són, principalment, del Barcelonès, amb un 25,3%, i els segueixen els del Bages, amb un 21,2% i el Vallès Occidental i l’Oriental, amb un 19,7%. Les activitats que prefereixen els enquestats estan alineades amb l’oferta que s’ha dut a terme al Berguedà des de fa uns anys, al voltant del senderisme, la gastronomia, l’esport a la natura, les visites als recursos culturals o les visites i compres als productors locals. Segons Luis Valle, president de l’ADBerguedà, «els resultats de les enquestes ens donen un punt d’optimisme davant tanta incertesa, i a més sabem que la gent valora, durant les vacances, elements que el Berguedà ja fa anys que treballa, com la xarxa de camins de senderisme, la potenciació de la gastronomia amb producte local, la sostenibilitat, la naturalesa i el paisatge. Apel·lo a tothom a creure’ns que tenim les millors condicions per ser un territori on el turisme d’aquest any ens ajudarà a sortir millor d’aquesta situació».

Amb tots aquests ingredients serà imprescindible estructurar l’oferta i comunicar-la de tal manera que els visitants es deixin seduir pel Berguedà i no per altres destinacions que puguin presentar unes ofertes similars. Per aquesta raó l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha iniciat una roda de reunions amb el sector turístic comarcal, per consensuar les propostes i un pla d’acció conjunt.